Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!!

Jeg finner fa.. ikke servicehefte til bilen min :x Er det noen som vet hvordan man finner historikken til biler som er importert? I mitt tilfelle er det en E30 M3 som er importet fra tyskland!

Håper noen kan hjelpe!! Litt drit å mangle servicehefte den dagen jeg skal selge (hvis det skjer) 8)

Skrevet
Hjelp!!

Jeg finner fa.. ikke servicehefte til bilen min :x Er det noen som vet hvordan man finner historikken til biler som er importert? I mitt tilfelle er det en E30 M3 som er importet fra tyskland!

Håper noen kan hjelpe!! Litt drit å mangle servicehefte den dagen jeg skal selge (hvis det skjer) 8)

Tipper du må ta turen til ett bmw verksted, de har det nødvendige utstyret for å gjøre dette.

Skrevet
Ja det kan vær,får ta turen til jæger,har ikke de det rette utstyret så har vell ingen :D Takker

Ingen årsak ! Gjorde dette med min nåvernde bil, skulle sjekke om dataene som lå inne i hjernen på bilen stemte overens med serviceheftet, og det gjorde det selvfølgelig :) Lykke til !

Skrevet

Du får ikke noe ut av å dra på jäger med en E30. De har ikke like mye elektronikkdilldall som nyere bmwèr, så noe historikk angående servicer, drivstofforbruk etc eksisterer ikke i bilens elektriske system. Eneste måten du kan finne ut noe historikk om bilen din er å spore opp de forrige eierne og få navn på verksteder de har brukt etc.. Det tyske vognkortet(eller kopi av det) har veivesenet liggende i sin hovedsentral på Billingstad, så det går vanligvis greit å få en kopi av det. Deretter er det bare å trene opp skoletysken, eller finne en tysktalende kompis til å hjelpe deg videre på veien.

Skrevet
Vil en 1991mod E36 (import i 2004) kunne ha *tilstrekkelig* med tekniske duppeditter til å ha mer info enn en E30?

Nei. Kom vel til en viss grad etterhvert på E39, men heller ikke der var det mye å hente. Før der er det null og niks.

Forøvrig så er min oppfatning den at om en importbil mangler serviceheftet så er det en grunn til det. Har vist seg i 10 av 10 tilfeller til nå for min del.

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte meg at det ikke skulle bli så forferdelig enkelt.. Og tysken min er meget meget dårlig :?

Ja det er jo grunn til bli skeptisk til bil uten servicehefte,men nå har det seg slik at det er klomsen meg som har mista det :stupid: Så for meg er det ikke noe problem før den dagen jeg skal prøve å forklare en kjøper at min 16år gamle M3 kun er gått 107.000km :x Det blir enkelt....

Vell vell jeg håper jeg aldrig trenger å selle bilen uansett :P

Skrevet
Ja det var det jeg tenkte meg at det ikke skulle bli så forferdelig enkelt.. Og tysken min er meget meget dårlig :?

Ja det er jo grunn til bli skeptisk til bil uten servicehefte,men nå har det seg slik at det er klomsen meg som har mista det :stupid: Så for meg er det ikke noe problem før den dagen jeg skal prøve å forklare en kjøper at min 16år gamle M3 kun er gått 107.000km :x Det blir enkelt....

Unnskyld at jeg spør, men hvordan i huleste greide du å rote bort serviceheftet? Tenker det ligger på en kjempesmart plass jeg :D

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hvordan i huleste greide du å rote bort serviceheftet? Tenker det ligger på en kjempesmart plass jeg :D

Man pleier å legge ting på smarte plasser ja, som man adri finner igjen ! Typisk :roll:

Skrevet

Man pleier å legge ting på smarte plasser ja, som man adri finner igjen ! Typisk :roll:

Jeg gjemte en gang pengene jeg fikk til bursdagen for å ha de når jeg skulle på skoletur et halvt år senere (dette begynner å bli en stund siden :) ) De fant jeg igjen 4 år senere. Så som regel dukker de opp igjen disse godt gjemte tingene.. :D

Skrevet

Hehe ja det kan godt hende jeg har lagt det på en "smart" plass :roll: Men jeg er stygt redd for at det rett og slett er forsvunne!! :( når jeg styrte på med alt papirgreiene for å få skilt på bilen så ble det litt kaos,og når jeg da i tillegg er i militære og deler rom meg 4 andre og ingenting for ligge i fred så kan mye skje!! Men men jeg leter fortsatt så det er enda håp!

Skrevet
Bruker denne tråden til spørsmålet mitt :

Hvordan kan jeg finne ut av fullstending utstyrsliste/koder på en importbil?

Ring til BMW Norge, eventuelt send de en mail med de syv siste bokstavene/tallene i understellnummeret ditt.

Skrevet
Bruker denne tråden til spørsmålet mitt :

Hvordan kan jeg finne ut av fullstending utstyrsliste/koder på en importbil?

Ring til BMW Norge, eventuelt send de en mail med de syv siste bokstavene/tallene i understellnummeret ditt.

Har allerede vært i kontakt med Autozentrum, de sa at de ikke kunne finne ut av det siden bilen ikke lå i registrene. Noe jeg synes er merkelig, bilen har hatt 2 servicer i Norge, i tillegg til garanti-reperasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...