Gå til innhold

Hvordan finne historikken på importert bmw?

Anbefalte innlegg

Hjelp!!

Jeg finner fa.. ikke servicehefte til bilen min :x Er det noen som vet hvordan man finner historikken til biler som er importert? I mitt tilfelle er det en E30 M3 som er importet fra tyskland!

Håper noen kan hjelpe!! Litt drit å mangle servicehefte den dagen jeg skal selge (hvis det skjer) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!

Jeg finner fa.. ikke servicehefte til bilen min :x Er det noen som vet hvordan man finner historikken til biler som er importert? I mitt tilfelle er det en E30 M3 som er importet fra tyskland!

Håper noen kan hjelpe!! Litt drit å mangle servicehefte den dagen jeg skal selge (hvis det skjer) 8)

Tipper du må ta turen til ett bmw verksted, de har det nødvendige utstyret for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan vær,får ta turen til jæger,har ikke de det rette utstyret så har vell ingen :D Takker

Ingen årsak ! Gjorde dette med min nåvernde bil, skulle sjekke om dataene som lå inne i hjernen på bilen stemte overens med serviceheftet, og det gjorde det selvfølgelig :) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe ut av å dra på jäger med en E30. De har ikke like mye elektronikkdilldall som nyere bmwèr, så noe historikk angående servicer, drivstofforbruk etc eksisterer ikke i bilens elektriske system. Eneste måten du kan finne ut noe historikk om bilen din er å spore opp de forrige eierne og få navn på verksteder de har brukt etc.. Det tyske vognkortet(eller kopi av det) har veivesenet liggende i sin hovedsentral på Billingstad, så det går vanligvis greit å få en kopi av det. Deretter er det bare å trene opp skoletysken, eller finne en tysktalende kompis til å hjelpe deg videre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en 1991mod E36 (import i 2004) kunne ha *tilstrekkelig* med tekniske duppeditter til å ha mer info enn en E30?

Nei. Kom vel til en viss grad etterhvert på E39, men heller ikke der var det mye å hente. Før der er det null og niks.

Forøvrig så er min oppfatning den at om en importbil mangler serviceheftet så er det en grunn til det. Har vist seg i 10 av 10 tilfeller til nå for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte meg at det ikke skulle bli så forferdelig enkelt.. Og tysken min er meget meget dårlig :?

Ja det er jo grunn til bli skeptisk til bil uten servicehefte,men nå har det seg slik at det er klomsen meg som har mista det :stupid: Så for meg er det ikke noe problem før den dagen jeg skal prøve å forklare en kjøper at min 16år gamle M3 kun er gått 107.000km :x Det blir enkelt....

Vell vell jeg håper jeg aldrig trenger å selle bilen uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte meg at det ikke skulle bli så forferdelig enkelt.. Og tysken min er meget meget dårlig :?

Ja det er jo grunn til bli skeptisk til bil uten servicehefte,men nå har det seg slik at det er klomsen meg som har mista det :stupid: Så for meg er det ikke noe problem før den dagen jeg skal prøve å forklare en kjøper at min 16år gamle M3 kun er gått 107.000km :x Det blir enkelt....

Unnskyld at jeg spør, men hvordan i huleste greide du å rote bort serviceheftet? Tenker det ligger på en kjempesmart plass jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men hvordan i huleste greide du å rote bort serviceheftet? Tenker det ligger på en kjempesmart plass jeg :D

Man pleier å legge ting på smarte plasser ja, som man adri finner igjen ! Typisk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier å legge ting på smarte plasser ja, som man adri finner igjen ! Typisk :roll:

Jeg gjemte en gang pengene jeg fikk til bursdagen for å ha de når jeg skulle på skoletur et halvt år senere (dette begynner å bli en stund siden :) ) De fant jeg igjen 4 år senere. Så som regel dukker de opp igjen disse godt gjemte tingene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det kan godt hende jeg har lagt det på en "smart" plass :roll: Men jeg er stygt redd for at det rett og slett er forsvunne!! :( når jeg styrte på med alt papirgreiene for å få skilt på bilen så ble det litt kaos,og når jeg da i tillegg er i militære og deler rom meg 4 andre og ingenting for ligge i fred så kan mye skje!! Men men jeg leter fortsatt så det er enda håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne tråden til spørsmålet mitt :

Hvordan kan jeg finne ut av fullstending utstyrsliste/koder på en importbil?

Ring til BMW Norge, eventuelt send de en mail med de syv siste bokstavene/tallene i understellnummeret ditt.

Har allerede vært i kontakt med Autozentrum, de sa at de ikke kunne finne ut av det siden bilen ikke lå i registrene. Noe jeg synes er merkelig, bilen har hatt 2 servicer i Norge, i tillegg til garanti-reperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...