Gå til innhold

323motor i 320

Pelton
 Share

Anbefalte innlegg

hei. jeg har fått tak i en bra e30 med havartert motor. vurderer å sette i en 323motor en kompis av meg har liggende. dett går vel strøkent?? trenger ikke nye bremser o.l. for å få den godkjent....? de ser vel ikke forskjell på motorene...?? er dette en stor-jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger lmm, hjerne og motor.

Det er forskjell i hele understellet og drivverket på 320 kontra 323. hvilken årsmodell er 320'en?

De seneste 323 ble levert med 51mm fjørbein samme som på 325

323 hadde også samme girkasse, bremser etc som 325.

Skal du ha det godkjent ombygd til 323 så må du bytte over alt som er forskjellig.

Skal du ha 320 godkjent med motor fra 320 vet jeg ikke hva som skal til men muligens større bremser.

Skal du bare drite i godkjenning kan du bare bytte motor og alle tilhørende komponenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger lmm, hjerne og motor.

Det er forskjell i hele understellet og drivverket på 320 kontra 323. hvilken årsmodell er 320'en?

De seneste 323 ble levert med 51mm fjørbein samme som på 325

323 hadde også samme girkasse, bremser etc som 325.

Skal du ha det godkjent ombygd til 323 så må du bytte over alt som er forskjellig.

Skal du ha 320 godkjent med motor fra 320 vet jeg ikke hva som skal til men muligens større bremser.

Skal du bare drite i godkjenning kan du bare bytte motor og alle tilhørende komponenter

hvis en skal bygge om fra 323 til 325 da? trenger bare å bytte motor med m/tilbehør, så godkjenne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 320 84mod.(ca210000km)

323motoren (kun 148000km!!) stammer fra en e30 84 mod.

Motoren står nå i en 81mod e21.

(motoren fra denne e21 ble satt over i en e30. så ble det kjøpt en delebil (e30 84mod) til denne e21 , tanken var å få den på veien men det ble ikke... derfra har han altså denne 323 e30 motoren, hehe mye frem og tilbake :D

kassen i e21 er gått kun167000 og er i god stand. Den er vel endel kraftigere enn 320kassen også??

Det jeg lurer på er: kan jeg ta motor, girkasse, mellomaksling, diff, fra denne e21 og sette det rett over på e30en???

går det å sette motoren inn fra under bilen???

MVH Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste er vitsen med å godkjenne bytte fra en sekser til en annen?

Det vil aldri bli oppdaget på hverken eu kontroll, eller ved en kræsj.

Tror jeg hadde sovet ganske så greit om natten, selv om bilen hadde større motor. Bytte fra 4er til 6er blir en helt åpenbar forandring :shock:

Lykke t uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste er vitsen med å godkjenne bytte fra en sekser til en annen?

Det vil aldri bli oppdaget på hverken eu kontroll, eller ved en kræsj.

Tror jeg hadde sovet ganske så greit om natten, selv om bilen hadde større motor. Bytte fra 4er til 6er blir en helt åpenbar forandring :shock:

Lykke t uansett!!

De som tar eu-kontrollen finner somregel ut at du har større motor en orginalt..! jeg bytta fra 320 > 325 og ble nekta av ene verkstedet og ta eu'en der. de sa de var snille som ikke skrev mangel lapp på motor og henviste meg til biltilsynet! (ble merka av andre verkstedet etterpå men de merka det på ettergodkjenninga så da var det mitt problem sa de)

mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...