Gå til innhold

mange rare feil, hjelp/tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt en del feil med det elektriske på min 318is E36, og har nå tenkt til å samle dette til en tråd her.

det hele startet med at kablene bak i bagasjen har smeltet sammen. dette har jeg nå skiftet med nye kabler, frem til baksetet. noe videre fremover har jeg ikke sett siden alt så ut til å virke som det skulle.

så i dag skulle jeg teste sentrallåsen, og den virket ikke lenger. jeg fant ut at det var en sikkring som hadde gått.

denne ble byttet, og med en gang denne ble satt i, gikk rutene ned, og der står de!!!!!

sentrallåsen virker heller ikke. :?

noen som vet hva som kan ha skjedd??

Skrevet

Det er bare begynne å feilsøke. Sikkert noe jordingsfeil et sted.

Elektrisk er uansett et helvete uten like etter min mening..

Skrevet

huff

har funnet ut at jeg må demontere seter osv, for det viser seg at deler av ledningsnettet har smeltet sammen videre, så har litt av en jobb fremover. :(

men noen som vet om det er problemer og komme frem til kanalen som kablene ligger i?

noen som lett kan forklare hvordan jeg får ut hele baksetet?

EDIT: og hvordan får jeg ut den sete delen lengst ut mot veggen der?

visst dere skjønner hvor jeg mener?

Skrevet

napp av puta du sitter på ved og ta tak foran på begge sider og dra rett opp.

legg deretter ned begge setene og løsne disse. (sitter en slags låsing i midten.)

da skal det bare være og nappe av de putene inntil "veggene"

skjønnbart?? :P

Skrevet

har kommet så langt ja, men ville ikke bare dra i de "putene" inntil veggen, for trodde de var festet i noe, men da er de ikke det da, så da blir de nok fjernet i morgen!! :D

hvordan er det å fjerne den listen langs døra så jeg kommer til kablene der?

noe som må skrus vekk, eller er det bare og "nappe" der å? :)

Skrevet

For noe dritt det er med feil på det elektriske.. men; sjekk ALLE releer før du tester på nytt. Hadde kortslutning i et relepå en 318, og det førte til de merkeligste feil som vindusviskere som nektet å parkere, lys som levde sin egen verden etc.

Husk at batteriet MÅ koples fra FØR du begynner med det elektriske ellers risikerer du bare å ødelegge en ny krets.

Derfor, om du har problemer etter å ha skiftet ut kablene du holder på med, sjekk hvilke rele'er du kan nappe ut og se hvilke symptomer du har da.

Hadde en VW der jeg brant opp startmotoren to ganger fordi den hang på innimellom; det viste seg være feil først med releet som styrte vindusviskerne. Dette ble ikke bra før jeg byttet vindusviskermotor og releet samtidig.

Sjekk også om det er kortslutniger på undersiden av sikringsboksen din.

Skrevet
Hvordan har ledningsnettet klart å smelte langt innover i bilen?

det vet ikke jeg heller, men det virker som de har klart det, for de sitter da godt smeltet sammen :?

For noe dritt det er med feil på det elektriske.. men; sjekk ALLE releer før du tester på nytt. Hadde kortslutning i et relepå en 318, og det førte til de merkeligste feil som vindusviskere som nektet å parkere, lys som levde sin egen verden etc.

Husk at batteriet MÅ koples fra FØR du begynner med det elektriske ellers risikerer du bare å ødelegge en ny krets.

Derfor, om du har problemer etter å ha skiftet ut kablene du holder på med, sjekk hvilke rele'er du kan nappe ut og se hvilke symptomer du har da.

Hadde en VW der jeg brant opp startmotoren to ganger fordi den hang på innimellom; det viste seg være feil først med releet som styrte vindusviskerne. Dette ble ikke bra før jeg byttet vindusviskermotor og releet samtidig.

Sjekk også om det er kortslutniger på undersiden av sikringsboksen din.

ok

kanskje jeg skal sjekke dette, før jeg begynner og demontere for mye :)

Skrevet

da har jeg tatt ut seter og kommet meg frem til kablene og der har det smeltet sammen en haug med kabler, og en har ryket tverrs over. :(

men nå har jeg kanskje funnet ut grunnen til alle disse rare problemene som har oppstått, så nå er det bare ut og sette igang og skjøte og koble kabel :)

Skrevet

huff.

har skjøt de kablene som ikke så så bra ut, men sentrallåsen virker fortsatt ikke, og rutene står fortsatt nede. :(

noen som har noen formening om hva dette kan skyldes?

EDIT: På sjåførsiden vil vinduet gå "litt" opp, og låsen funker på fjernstyringen der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...