Mordal Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Tjohei..! Er ny på forumet her.. Har tenkt å gå til anskaffelse av en E36 M3 til sommeren og jeg lurer på om noen her har noe erfaring med disse bilene? (Er vel ganske bombesikkert ) Noen typiske feil jeg bør være oppmerksom på osv..? Blir mest sannsynlig en pen 94-95 mod. coupe.. Skal satse på S50B30 tenkte jeg.. eller er dette dumt..? Blir mest sannsynlig import fra tyskland.. Mye bedre utvalg og det er jo noen kroner å spare også Takknemlig for all hjelp! Må få nevne at dette forumet er jævli bra.. Har vært mye innpå her å kikka, men tenkte jeg ikke skulle melde meg inn før nytt BMW kjøp nærma seg.. Gleder meg ihvertfall som en unge til jeg sitter der med en M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 en 3,2 liter er vel det beste valget etter min mening. har jo bare en compact selv da men HK liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordal Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hehe.. Jo det er jo sant.. Men det spørs om det er verdt det...? Skal jo ikke så saaaabla mye til for å få 3,0 til å bikke 300 på veiva vel..? Vil uansett tro 3,0 går godt nok til mitt "bruk" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Skal du ha 94 eller 95 mod blir det en 3.0. 96-98 er 3.2 og 6 gira. Du vil nok merke litt forskjell på dem =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 hehe, jo det holder vel lenge med en 3,0. du har vært på autodb å sett eller? finner jo ganske mye fint i tyskland å da. bruker helst å ha litt mindre km.stand de du finner i tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordal Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 Twin_Turbo Skrevet: Tir Jun 06, 2006 21:54 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Skal du ha 94 eller 95 mod blir det en 3.0. 96-98 er 3.2 og 6 gira. Du vil nok merke litt forskjell på dem =) Veit at 3,2'n kom i 96.. Derfor jeg tenkte å satse på en 94-95 mod. Blir fort mye dyrere med en strøken 96->.. compact Skrevet: Tir Jun 06, 2006 21:54 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- hehe, jo det holder vel lenge med en 3,0. du har vært på autodb å sett eller? finner jo ganske mye fint i tyskland å da. bruker helst å ha litt mindre km.stand de du finner i tyskland Scanner Autodb og Finn.no hver bidige dag.. heh.. "dagdrømming" Er veeeldig mye fint i Tyskland.. Men jeg skal få noen karer som har peiling og kontakter til å hente bil for meg hvis det blir import.. Minker sjansene for å bli lurt ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Espen M33 er sikkert hjelpsom med import. Har endel erfaring etter min oppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordal Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 Okay.. Men jeg kjenner noen som driver med import her i byen, så det blir vel å høre med dem først og fremst.. Hvis jeg ikke finner drømmebilen i Norge da såklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Okay.. Men jeg kjenner noen som driver med import her i byen, så det blir vel å høre med dem først og fremst.. Hvis jeg ikke finner drømmebilen i Norge da såklart Holder til "her i byen" jeg og seru, og akkurat når det gjelder å lete etter pen E36 M3 så har jeg litt jeg kan si pga at jeg for kort tid siden holdt på med akkurat det. Har hatt bekjente i Tyskland til å kikke på biler, og for to uker siden var jeg og kikket på et par biler selv. Vet ikke om det er jeg som er for kresen eller uheldig, men jeg greide ikke å finne en bil som var så bra som selger påsto, og som var bra nok for meg. Så jeg la hele prosjektet mitt litt på is. Men inntrykket jeg sitter igjen med er: Bruk god tid på å finne en sånn bil, og se deg ikke blind på pris. For det er ALDRI de billigste bilene som er best, og det ryker fort penger på å reparere. Når det gjelder de vanlige tingene som jeg har sett som gjenganger på 93-95 modellen kan jeg nevne følgende: - Eksosanlegg (om det ikke er byttet så er det snart kaputt) - Rust på bakskjermer (veldig vanlig) - LCD display til kjørecomputer gåent (vanlig) - Rust på støtdempertårn foran (ikke vanlig, men har sett det og) Ellers så er det veldig viktig at servicer er fulgt til punkt og prikke på bmw verksted, for M biler krever litt mer profesjonell pleie enn "vanlige" biler. Biler med manglende servicehistorikk er det bare å skygge unna. Og til slutt så skal jeg repetere meg selv. Jeg er helt sikkert at man får det man betaler for. Dette kan også bety at import ikke nødvendigvis "lønner" seg. Men det er som du sier. Utvalget i Tyskland er mye bedre enn her hjemme på berget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Sjekk at Vanos er bytta. Er hvertfall ett problem på 3,2. 1995 og nyere har også EWS2 startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Vissn du skal ha e36 m3 så ville jeg klart godt for en s50b30 og ikke 3.2L. 3.2L'ern er tross alt endel dyrer og det er ofte mer problemer med dem. vært borti to 3.2L som var mer daffe enn en 3L og det er jo litt snodig da det er 321 hester i 3.2L og 286 i 3L. Det espen m33 sier om LCD-display er vel vanlig på de fleste e36'er ville jeg vel tro. Men er faktisk ikke noe problem å fikse... gjorde det på min gamle e36. Bare pelle det fra hverandre og sjekk den "plata" som går mellom displayet og kretsen, passe på at den er ren på kontaktflaten, også på krets og display, og sett det tilbake.. funka fett for meg... En annen typisk ting med e36 er rust ved/ i kanalen rett bak fremhjula. Tikking fra motorn kan ha årsak at det har vært slurv med oljebytten, men er vel ikke helt uvanlig med litt. Skulle du forresten mot formodning se på en 3.2L. Så vit at selv om de fleste 3.2 motorer har fått skifta sin dobble vanos fra rolls royce til sachs, pga rolls royce vanosen hadde problemer med sine magnetventiler som kan forårsake oljelekasje som igjen forårsaker en raslende lyd. Ting som effekttap ved laveturtall, rasling i fremre del av motoren er tegn vanos problem så vidt jeg vet... håper det hjalp litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Det er enkelt å skifte eksosanlegg også, men man må se helheten. Jeg har brent meg noen ganger på å ta lett på ting som er galt med biler, og vil helst slippe å gjøre det flere ganger. Derfor tar jeg med alt som eventuelle påkost. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 vært borti to 3.2L som var mer daffe enn en 3L og det er jo litt snodig da det er 321 hester i 3.2L og 286 i 3L. Hvis en 3.2 er daff, så er det noe galt med den. En frisk 3.2 går bedre enn en 3.0! Om den går så mye bedre at den er verdt ca 100` ekstra kan sikkert diskuteres, men jeg ville (om man har råd) gått for en 3.2 M3. Det er en bedre bil i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 jeg mener jeg har sett bremse papirer på både S50b30 og b32. B32 hadde ikke 321Hk den hadde mindre B30 hadde ikke 286Hk den hadde mer. blokka på 3 litern tåler mer tuning også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordal Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2006 Takk for innspill folkens Har ikke planer om å kjøpe den første og beste jeg kommer over uansett.. Har gått og drømt om en strøken M3 i årevis, og vil gjøre alt for ikke å bli skuffa. Selv om det ikke er noe problem for meg å ordne slike småfeil (bortsett fra vanos'en da.. ikke vært borti før ) vil jeg jo helst slippe unna alt for mye skruing og banning. Kan jo alltids ta meg råd til en 3,2, men jeg tviler på at det er verdt pengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå