Gå til innhold

320i e30 slitt motor!


icc
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har kjøpt en ganske så fin 320i e30. Nesten ingenting rust, fin i lakken, bare noen små avflassninger noen plasser. Men motoren har ikke godt mindre enn over 360 000. Noen forslag til hva jeg skal finne på med motor eller om jeg skal få den byttet? Den har en fæl ventil tikking hele tiden.

Noen som vet hvor mange hk en slik bil er godkjent for?

Bilen er helt original som den står. Gamling som har eid den meste parten av tiden fra 1986.

Har lyst å få "pussa opp" motorn og få bilen trimma. Tenkte jeg kunne kjøpe meg et kamaksel sett med nye løftere og alt. Burde jeg kanskje kjøpe meg en trim kam? Eller bare en ny topp? Bytte motorn helt?

Er åpen for alle forslag til hva jeg kan gjøre med den, men vil helst ikke at det skal bli så veldi dyrt. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er veldig nevenyttig og liker å skru/kan skru så er det jo bare å nappe ut motoren og overhale hele greia. Bytte alt av tetninger og gamle pakninger. Stempelfjærer og få honet opp sylinderene. Koster nok noen lapper, så ville nok sikkert vært like greit (med tanke på at du vil trimme) oppgradere til M20B25 eller M20B27 og trimme disse. En del mer effekt å hente kontra 2literen.

Med tanke på godkjenning må du nok MINST oppgradere til 325 understell. Alt etter hvor mye du vil trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...