Gå til innhold

bremse trommelen bak lager en hyle lyd!


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

endelig igår fikk jeg hentet skiltene til min E36 318i. var ute å putret å kjørte. stolt som en hane etter å ha byttet kamakslingen ventilene osv. svev så fint atte.

men blir så lei :/ venster bakdekk skriker som gal. eller en rar skrape lyd når dekket går rundt.

så jeg kjørte hjem skrudd av dekket brukte 1 god time på å få av trommelen ;/ den ville ikke av. men til slutt slapp den.

alt av fjærer hang jo ikke der de skulle. og lakk godt med bremseveske!

noen som har en tegning på hvordan trommelsebremsen skal se ut derbak?

forresten veldig vanskelig å bytte til skivebrems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og billigste er vel bare å kjøpe nye bånd (om det trengs), nye fjærer og kanskje en ny hjulsylinder(den koster ikke allverdn). Angra på at jeg ikke kjøpte ny hjulsylindere når jeg bytta bånd. Ene stemplet i den ene hadde kjørt seg fast, og de der fjærene som holder gummi "pakkningen" på plass slik at det ikke kommer støv er ikke av verdens bestekvalitet. Koster vel en 150-200 kr pr stk. Men så var vel mine 20 år gammel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk får flott hjelp :D

tror jeg helder bare har trommelbrems. ble litt dyrt ja!§

vanskelig å skjønne de bildene egentlig. så tror jeg må ha en til ¨å hjelpe meg. eller skrur av på andre side å ser åssen det ser ut der!

ser ikke ut som at noen av delene er defekt. så er vel bare å bygge sammen ;/

men noen her i mandal destriktet som vil hjelpe:p ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og billigste er vel bare å kjøpe nye bånd (om det trengs), nye fjærer og kanskje en ny hjulsylinder(den koster ikke allverdn). Angra på at jeg ikke kjøpte ny hjulsylindere når jeg bytta bånd. Ene stemplet i den ene hadde kjørt seg fast, og de der fjærene som holder gummi "pakkningen" på plass slik at det ikke kommer støv er ikke av verdens bestekvalitet. Koster vel en 150-200 kr pr stk. Men så var vel mine 20 år gammel også :)

heheh Lol- ja tror jeg gjør det! virka som det var den pumpa nedi der som lagte lyden :S vis dere skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre som meg hvis du vil ha kjerra i gang fort. Skru av pompa/hjulsylindern, trekk ut stempla, eller slå ut det ene med en trebit og hammer hvis det sitter fast. :) Pusse litt og rense godt, smør på med bremsevæske og sørg for at begge stemplene går sånn høvelig. Huske fjæra som skal være i midten når du setter sammen.

Dette med fjærene er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Du har to feite fjærer og to bolter som holder bremsebandene fast i resten av bilen, du vrir boltene for å få løs disse fjærene. Du har ei lang fjær oppe som holder båndene sammen og ei lang fjær nede som gjør samme nytten. Fjæra nede må stå rett vei pga. selv justerings mekkanismen (en bolt mellom bremsebåndene med no skru greier). Så er der ei lita fjær som holder selv-justerings-mekanismen i gang, dvs. den sitter fast i ene bremsebåndet og holder en arm som skrur på den skru greia på bolten mellom båndene. Dette ble vel litt tungt men håper det kan hjelpe deg, hadde jeg ikke vært så lat hadde jeg gått ut å skrudd av og tatt bilde. Men finnes vel bilder på nettet og i heinz bøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre som meg hvis du vil ha kjerra i gang fort. Skru av pompa/hjulsylindern, trekk ut stempla, eller slå ut det ene med en trebit og hammer hvis det sitter fast. :) Pusse litt og rense godt, smør på med bremsevæske og sørg for at begge stemplene går sånn høvelig. Huske fjæra som skal være i midten når du setter sammen.

Dette med fjærene er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Du har to feite fjærer og to bolter som holder bremsebandene fast i resten av bilen, du vrir boltene for å få løs disse fjærene. Du har ei lang fjær oppe som holder båndene sammen og ei lang fjær nede som gjør samme nytten. Fjæra nede må stå rett vei pga. selv justerings mekkanismen (en bolt mellom bremsebåndene med no skru greier). Så er der ei lita fjær som holder selv-justerings-mekanismen i gang, dvs. den sitter fast i ene bremsebåndet og holder en arm som skrur på den skru greia på bolten mellom båndene. Dette ble vel litt tungt men håper det kan hjelpe deg, hadde jeg ikke vært så lat hadde jeg gått ut å skrudd av og tatt bilde. Men finnes vel bilder på nettet og i heinz bøker :)

FLOTT :D

takker så meget. skal se hva jeg kan få til. det som er stress er at alt av fjører skruer osv. ligger i en hau på gulvet . men skal iallefall gjøre et forsøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ser det ut til at jeg fikk det til! mangler kun den skive som skal stå på den binnen på fjæra. dorlig forklart. men regner med de som kan dette skjønner det!

finner den ikke må ha mistet den i rotet! så får kjøpe en ny en i morgen.

uff blir forbanna vis jeg har gjort feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehu, takker får Flott hjelp ICC.

var just ute på kjøretur! funker fett :D

var nede op et lokalt verksted og hentet noen nye fjører. og frævste ut av trommelen :D

så nå er det good shit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...