Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare et lite spørsmål.

For et par uker siden var børstene på spenningsregulatoren min så nedslitte at bilen nesten ikke laddet. Så jeg dro ned på esso visste de spenningsregulatoren og fikk meg ny til nesten 200 kr. Satt den på dynamoen, målte spenninga og trodde at alt var bra. Etter en stund bynte cd-spillern min å falle ut av og til. Jeg trodde selvfølgelig at det var den som var klikket. Neida for noen dager siden når jeg kjørte hjem skrudde vindusviskerne seg på fult og gikk raskere enn fult enda jeg ikke hadde rørt noe, alle lysene på bilen smalt, det smalt i dashborde og det kom røyk i bilen. Jeg skrudde av tenninga og trilla til nærmeste avkjørsel. Det viste seg at spenningsregulatoren hadde slutta å funke, batteriet hadde kokt over og var ødelagt. Betalte 1000kr for nytt batteri, + litt over 200 for nye pærer. Har jeg ikke da krav på å få byttet spenningsregulatoren? eller må jeg punge ut for en ny slik også? Tror jeg har mista kviteringa eller så må jeg rydde i bilen å finne den. Bruker bare den gamle nå, for vet at den funker litt i allefall. Den nye jeg hadde kjøpt slutta plutselig å regulere spenninga og ødela alt :evil::cry:

Skrevet

Du kan jo bytte bare børstene. Fås i deler fra BMW-forhandlere til rundt en 90-lapp.

Hadde aldri stolt på noe som helst av kritiske tekniske dippedutter til bilen min fra en av dagens bensinstasjoner?!? Trodde ikke de hadde sånt en gang.. de har jo knapt slangeklemmer.. ikke engang 4t olje til motorsykler var å oppdrive i Hortens bensinstasjoner. :roll:

Skrevet

takk for tipset, men finner ikke ut hvordan jeg skal få løs børstene. Ser ut som de sitter innstøp av plast.

Skrevet

Kjøp nye børster på mekonomen eller på bmw ellerno sånt, er vel helt standar boshdynamo ?? Har faktsik vært borti dårlige uorginale regulatorer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...