Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp med noen ting når jeg skal montere toppen på M5en min.

Motoren er en S38/M36 fra 1991.

Hvor mye newton på strekkboltene?

Hvilken rekkefølge skal strekkboltene trekkes til?

Hvor mye newton på boltene for å feste den øverste toppen?

Hvor mye newton på mutterne på kammene?

Hvor mye ventilåpning på eksos/innsug?

Hvor skal veiva og kammene stå når jeg skal justere inn registeret?

Trenger hjelp fort!!!!!!!

Kom gjerne med tips på sider jeg kan finne ut sånt.

VIKTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Problemet er at M5 sine dataer ikkje står i "Haynes BMW 3 & 5 Series Service And Repair Manual". Derfor er det også litt vanskeleg å finne :(

Ta deg ein telefon til GS eller OS bildeler og snakka med dei.

Skrevet

Hmmm... Lure på om eg har det innimellom alle dei "100" programma eg har.. *Leite*

Ja, der fant eg det. Men eg får ikkje opp det du får opp der :S

EDIT: Gløym det. Har 2004 :(

Skrevet

Du finner det med å først finne modellen du vil ha infomasjon om. Så går du på "Tekniske data" og "tiltrekkingmoment"..

EDIT: 2004 er nesten likt.. bare lakt til nye biler. Jeg har det bare for jeg har en trang til å alltid ha det nyeste. 2004 funker likebra.

Skrevet

Der ja. Har altid lurt litt på korleis det programmet der funker :S Bruker det for det meste til å lese av feilkoder o.l på bilen.

Takk for opplysningen :D

Skrevet

i kam bukkene i forkant er det et lite hakk. i det hakke skal du se et spor på kammen. når motoren er på tenningsmerket. syl 1 på topp, så skal eksos kam stå kl.1 og innsug stå kl. 11. så kan du finjustere at hakket i kambokken og kam akselen ligger overens på begge. men vær sikker på at registeret ditt er stramt å korrekt. min hoppet over en tann ved oppstart og dermed alt arbeid bortkastet og alt må av igjen. dette skyldes slark i registeret. så anbefalt å skifte dette.

Skrevet

i kam bukkene i forkant er det et lite hakk. i det hakke skal du se et spor på kammen. når motoren er på tenningsmerket. syl 1 på topp, så skal eksos kam stå kl.1 og innsug stå kl. 11. så kan du finjustere at hakket i kambokken og kam akselen ligger overens på begge. men vær sikker på at registeret ditt er stramt å korrekt. min hoppet over en tann ved oppstart og dermed alt arbeid bortkastet og alt må av igjen. dette skyldes slark i registeret. så anbefalt å skifte dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...