seid Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Trenger hjelp med noen ting når jeg skal montere toppen på M5en min. Motoren er en S38/M36 fra 1991. Hvor mye newton på strekkboltene? Hvilken rekkefølge skal strekkboltene trekkes til? Hvor mye newton på boltene for å feste den øverste toppen? Hvor mye newton på mutterne på kammene? Hvor mye ventilåpning på eksos/innsug? Hvor skal veiva og kammene stå når jeg skal justere inn registeret? Trenger hjelp fort!!!!!!! Kom gjerne med tips på sider jeg kan finne ut sånt. VIKTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
icc Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Ventilåpning finner du vel kanskje på google. Vet det står i heinzboka for min bil.
Arimanni Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Problemet er at M5 sine dataer ikkje står i "Haynes BMW 3 & 5 Series Service And Repair Manual". Derfor er det også litt vanskeleg å finne Ta deg ein telefon til GS eller OS bildeler og snakka med dei.
seid Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Skrevet Juni 8, 2006 Ta deg ein telefon til GS eller OS bildeler og snakka med dei. Skal prøve de
Arimanni Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Hmmm... Lure på om eg har det innimellom alle dei "100" programma eg har.. *Leite* Ja, der fant eg det. Men eg får ikkje opp det du får opp der :S EDIT: Gløym det. Har 2004
Aracna Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Du finner det med å først finne modellen du vil ha infomasjon om. Så går du på "Tekniske data" og "tiltrekkingmoment".. EDIT: 2004 er nesten likt.. bare lakt til nye biler. Jeg har det bare for jeg har en trang til å alltid ha det nyeste. 2004 funker likebra.
Arimanni Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Der ja. Har altid lurt litt på korleis det programmet der funker :S Bruker det for det meste til å lese av feilkoder o.l på bilen. Takk for opplysningen
seid Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Skrevet Juni 10, 2006 Da er toppene kommet på Da lurer jeg på hvordan kammene skal ligge og ventilklaringer? Glemte ringe GS
berntsen Skrevet Juni 10, 2006 Skrevet Juni 10, 2006 i kam bukkene i forkant er det et lite hakk. i det hakke skal du se et spor på kammen. når motoren er på tenningsmerket. syl 1 på topp, så skal eksos kam stå kl.1 og innsug stå kl. 11. så kan du finjustere at hakket i kambokken og kam akselen ligger overens på begge. men vær sikker på at registeret ditt er stramt å korrekt. min hoppet over en tann ved oppstart og dermed alt arbeid bortkastet og alt må av igjen. dette skyldes slark i registeret. så anbefalt å skifte dette.
berntsen Skrevet Juni 10, 2006 Skrevet Juni 10, 2006 i kam bukkene i forkant er det et lite hakk. i det hakke skal du se et spor på kammen. når motoren er på tenningsmerket. syl 1 på topp, så skal eksos kam stå kl.1 og innsug stå kl. 11. så kan du finjustere at hakket i kambokken og kam akselen ligger overens på begge. men vær sikker på at registeret ditt er stramt å korrekt. min hoppet over en tann ved oppstart og dermed alt arbeid bortkastet og alt må av igjen. dette skyldes slark i registeret. så anbefalt å skifte dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå