fsundby1 Skrevet Juni 9, 2006 Skrevet Juni 9, 2006 Noen som har go peiling?alt er dødt,det blinker ett rødt lys i knappen eneste..noen meninger om va dette kan være? hvor skal jeg bynne å feilsøke?
fsundby1 Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Skrevet Juni 9, 2006 hvilken knapp, hvaslags bil....?? knappen foran girstanga..en e -36 cab..
Ballder Skrevet Juni 10, 2006 Skrevet Juni 10, 2006 Vri tenningsnøkkel helt av. Trykk på knappen som om du skal kjøre taket opp og hold den inne samtidig som du vrir tenningen på. Bare hold knappen inne, og om noen sekunder vil hatthyllen/cablokket dra seg til, for så og åpne seg. Når dette har skjedd er cab'n nullstilt og bør virke om alt er i orden. Husk og skyve motorene i inngrep bak i koffert før du gjør dette. En motor ligger på venstre side bak rett foran lykten. Den andre ligger oppunder rommet til cab'n på venstre side. Dette finer du ut av om du ikke vet. Jeg selv har desverre en cab som må brukes manuellt hele tiden. :s Nullstilling for min del får bare cablokket til og gå opp og ned. Diagnose viser at alt er i orden. Så da står jeg der da. Lykke til. Håper dette funker for deg.
fsundby1 Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Skrevet Juni 10, 2006 Min cab blir også brukt som manuell..jeg får ingenting til å gå..skal skifte ut mitt tak nå,setter i et halvautomatisk tak..trur jeg har feil i styringshjærnen..skal prøve å få denne byttet..har 2 motorer til overs som er helt i orden..irriterer meg at jeg ikke får dette til å fungere. Til deg Ballder:vet du om det ligger noen sikringer eller rele noen plass som har med cabben å gjøre..hadde min inne hos bmw og de fant heller ingenting..
Ballder Skrevet Juni 11, 2006 Skrevet Juni 11, 2006 Nei. Jeg vet ikke. Tror det er bare cab modulen. Men den samkjører med comfort rellet og speedometer sensor vet jeg. Taket skal ikke kunne kjøres når farten er over 15 km eller hva det var. Begynte og feilsøke litt, men er håpløst det der. Bil/båt elektrofirma som har godt rykte på seg her hjemme ville helst ikke ha jobben engang. Det sier vel sitt igrunn. Tekninsk avd. bmw norge hadde aaaaldri hvert borte i problemet før. Kjører manuellt. Lage til noe som holder cablukket igjen så det ikke flyr opp i fart snart, så slipper jeg og knote ned i kofferten hvar gang. Går mye kjappere med manuellt tak. *ler*
fsundby1 Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Skrevet Juni 11, 2006 Ja,har oxo satt noen låser som holder dette..men æ gir mæ ikke enda me det taket..skal ha det til å gå elektrisk:) men må innroømme at æ e ganske lei..synd det ikke er noen som har skikkeli peiling på det dær.bmw hær i tromsø har nada peiling..på akkorat det ponkte kan æ like mye sjøl
daniieel91 Skrevet Juni 4, 2013 Skrevet Juni 4, 2013 ¨Har en add-on her! bmw e46 323. Det elektriske ser ut til å funke, men lokket går ikke opp eller igjen og det samme med taket. Derimot så låser lokket seg opp og igjen når jeg trykker på knappen. det samme med taket ned til frontruta. Om det trengs en bedre forklaring så si ifra
fsundby1 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Feilen var defekt hjerne til cabben,byttet ut den gammle å satt i en annen brukt,alt fungerer perfekt:)
daniieel91 Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Jeg må bytte haydraulikkpumpr til taket. Har pumpa, men null kunnskap. noen som har lyst på jobben? eller har kontakter. verksted skulle ha 6000 for jobben. så må vel finnes penger å spare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå