gematu Skrevet Juni 10, 2006 Share Skrevet Juni 10, 2006 Jeg kan se at det kommer litt vann ut av den ene skruen som står på vannslangen til kjølevæskeholderen. Jeg har to skruer, den ene som står ved siden av denne tanken, og en annen 20 cm til venstre på vannslangen. Er denne en lufteskrue? Skal det komme vann av denne? Kan det være at pakningen på skruen er ødelagt? BMW 520i 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 10, 2006 Share Skrevet Juni 10, 2006 Nei det skal ikke komme vann der. Skruen tror jeg koster maks 10kr, så løp og kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2006 kan jeg skrue denne ut da, for så å skrue den nye inn igjen? Eller ødelegger jeg noe da med tanke på lufting? Har ikke noe erfaring med å lufte på denne bilen, så jeg bør kanskje levere inn til mekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2006 Andre som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Såfremt det er en av lufteskruene du mener, så er det bare å skru den ut og sette den nye inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bogart Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Kommer vel an på hvilken bil du har og hva du mener med kjølevæskebeholderen? Er det radiatoren eller påfyllingsbeholderen som noen biler har ?(bl.a. min 535)hvor det pippler ut ? Alt som sitter høyt er normalt ok å skru ut eller åpne. Tipper det ikke er noen fare å skru den ut . . men lær deg å lufte, det kommer godt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2006 den skruen som sitter på den tykke vannledningen som går fra beholderen på blokka, den øverste. Drypper litt fra den ene skruen og ned på en av reimene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Er det del 2 her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bogart Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 del 2 på tegningen er lufteskruen, har du prøvd å skru den igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bogart Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 I hvilken bok finner du de flotte bildene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Ja vet det der er lufteskruen, men det er eneste skruen jeg forbinder "som kan stå på slangen". Bilder kan du finne på www.realoem.com/bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2006 det er del 2 ja. jeg forklarte meg kansje litt feil, men skruen står på i hovedsak på den plastikkarmen som holder slangene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Ja da er det som sagt bare å skru ut og skru ny inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jeg skulle prøve å skru den skruen inn igjen, men da knakk hele greia ( Det er et lite hull i den tappen som står igjen, og når jeg tok den ut, så rant det kjølevæske ut, og jeg hørte trykk. Akkurat som når du åpner kjølesystemet når bilen er varm. Hva kan jeg gjøre? Det er lørdag og er vel ingen som har en slik skrue? Må jeg lufte systemet nå? Kan jeg sette oppå den som knakk, og ta en slangeklemme å presse på plass? Jeg skal kjøre en 60 mil idag... Når jeg skrudde av korken der hvor jeg fyller på, så rant det over med kølevæske... selv om den egentlig var helt lav tidligere før jeg knakk den skruen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå