Gå til innhold

Kjøp av BMW Z3?


paulsen86
 Share

Anbefalte innlegg

heisann..

jeg er nesten 100% sikker på at jeg bytter ut min Celica GTi mot en BMW Z3 i morgen.. skal bli deilig med cab i sommer.. kanskje litt kjipt med to seter, men plassen i baksetene i ceilca'n har ikke vært mye å skryte av uansett :)

men det jeg lurer på, er det noe generelle problemer etc med en BMW Z3 1.8 1997??

bilen har gått 45.000 (100% sikker), og aldri vinterkjørt..

åssen er det å kjøre på vinteren? går det?

og en ting til, eneste som er feil med den, er at man ikke får skrudd av instrument lysene i dash bordet, så batteriet tappes rimlig kjapt ut! men dette skal fikses på i morgen før ett evt kjøp! stort problem? noen som har vært borti dette tidligere??

ellers noe jeg bør vite om bilen? negativt og postivt!

mvh Kristian (nytt bimmer medlem idag) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!:) Kan anbefale Z3. Har sett på tidligere lister at BMW Z3 har kommet på 3-4plass av verdens mest driftsikre biler! Kun slått av 2-3 Toyota modeller.

Hvordan Z3 er på vinteren vet jeg ikke. Jeg skal vinterlagre min, men jeg vil tro Z3 er god på vinterføre som alle andre BMW. Kanskje litt lav under hvis det er mye snø..

Pass ellers opp for bærearmer, foringer etc.

Good luck:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at kalesjen er tett. Sprut på med hageslange.

PS. Husk på at MB SLK er i samme prisleiet, og er en bedre bil kvalitetsmessig, i mine øyne. Mye plastic fantastic i Z3`n. MBn har et knalldigg ståltak. Men jeg kjører z3 læll uten å skryte den altfor langt opp i skyene..

Hilsen X Z3 1,8 cab eier og nå z3Mcoupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører min hele vinteren, ikkenoe problem så lenge man er litt forsiktig med høyrefoten :)

Et par snurrer har det blitt, men det har med min kjørestil å gjøre :roll:

Bilen er varm og fin, men har du ikke garasje å sette den i om natta, tror jeg at du skal kjøpe deg opp et lager med bakvinduer.

Sørg også for at du får en med varmeseter, og diff sperre gjør vinterkjøring mye enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører min hele vinteren, ikkenoe problem så lenge man er litt forsiktig med høyrefoten :)

Bilen er varm og fin, men har du ikke garasje å sette den i om natta, tror jeg at du skal kjøpe deg opp et lager med bakvinduer

Så bakvinduene sprekker så fort i kulda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...