Gå til innhold

Dette var å gå "litt" for langt

compact
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pene biler, men jeg misliker sterkt instrumentpanelet i disse Saabene. Ser jo helt fullstendig på jordet ut. Er som tatt ut av et eller annet 70-talls Military Vehicle. Det gjorde faktisk at jeg snudde da jeg var innom en Saab-forhandler for noen år siden fordi jeg seriøst vurderte Saab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så morsomt med forhjulstrekk, 230hk og turbolagg når ein drar på i ein sving?

Med antispinn så kommer den nok raskere gjennom svingen enn en bil med lagg over hele registret. ;) De nye Saab'ene har vel turbomotorer med en relativt flat momentkurve også. De har nok utviklet seg siden Saab 99 Turbo kom i 1977.

Ellers er vel denne effektstørrelsen en slags uskrevet grense hva som er praktisk å ha på en forhjulsdrevet bil. Ford Focus RS er utstyrt med noenlunde samme effekt, 215hk. Ingen vits i mer hester på FWD...sånn rent praktisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab spiller jo mye på at de er jagerflyprodusenter - og har night panel belysning i instrumentpanelet - jeg spør: -Hvem har head-up-display? ;)

Så vidt meg bekjent var det vel Corvette som kom med det i serieproduserte biler først... :D

Men, det finnes jo i BMW også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke undervurdere de. Kompis hadde en småmodda viggen. Slet med M3 3.2 for å klare å komme forbi den gitt!

Nå har jo m3 321 hk da, så det er vel ikke så jævla rart..

Viggen er en nydelig bil, og Driftsikkerheten samt komfor er upåklagelig..

edit: Ser jo først nå i ettertid at jeg tolket den på min helt egen måte.. :oops: Vi var jo enige vi ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Saab fått på plass pedalene, eller står de fortsatt til høyre p.g.a. forhjulsbrønnen?

Siste modell jeg kjørte var en 2000-modell. Følte jeg satt skjevt i førersetet...

HenrikE30+: Var BMW jeg siktet til ja. Kan ikke huske at jeg har visst at Corvette hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del "gammel saab", altså 91 mod 900i. Og kan ikke si at det der med at man sitter skjevt i førersetet er noe man tenker over what so ever :P Dette er slik jeg ser det mest brukt som et "SAABhets" argument ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...