Gå til innhold

HJELP: Rekkefølge tennpluggledninger på fordelerlokk


Bogart
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha skiftet topp med god hjelp fra dette forumet fungerer alt, vel...nesten alt. Toppen er tett og fin, oljen holder seg fri for vann :D

MEN: Det virker som den ikke tenner i riktig rekkefølge, eller at en av sylindrene ikke går.

Er det noen som vet riktig rekkefølge på fordeler-lokket?

Mente det begynner fra topp med pluggrekkefølge slik 2,4,6 og fra bunn 5,1,3. Surrer jeg ?? :?

Hvordan sjekker jeg hvilken sylinder som evt. ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogart, det stemmer slik du har det..

Fra toppen skal det se slik ut:

2
\
4
/
6
\
Coil
/
3
\
1
/
5

Hvordan du sjekker hvilken sylinder som ikke går, enkleste er vel å dra av en og en plugghette og se hvilke som gir utslag i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finger-rådet kom litt sent :D

Fikk meg en skikkelig karamell på første pluggen, ikke lett å passe seg når en tar i pluggledningen med motoren i gang og gummien er råtten.

Denne pluggen var forøvrig den eneste som var litt oljete i tillegg.

Fikk lånt meg en trykk målet og kompresjonen på alle sylindere er helt lik, tett opp til 10 der jeg fikk høre at den skulle være (mellom 8 og 10)

Når da motoren ikke tenner slik den skal,det høres ut som en sylinder eller to ikke henger med, er plugg-ledningene synderen tror dere? Hva betyr det at det var litt fersk olje på den?

*pass på fingra er lett å si*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis tennkablene er gamle og råtne som du selv sier kan det fort bli overslag. noe som resulterer i at det ikke blir noen gnist på pluggen da gnisten har "hoppet" av tidligere hvis du skjønner..

så prøv og bytt tennkabler du ;;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta tennkabler. Det hjalp noe kan jeg høre men fortsatt er det ikke helt bra.

Takk for alle innspill, supert forum når så mange bidrar.

Aracna; hvor finner du slike finne skisser, en bok som kan kjøpes eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aracna; hvor finner du slike finne skisser, en bok som kan kjøpes eller ?

Tipper det er fra et verkstedsprogram som heter AutoData. Finnes på nettet som xs og slikt. Litt begrensa med informasjon på mange bilmodeller siden det inneholder det aller meste som finnes (alle merker), men greit å ha. Står momenter, oljemengder og typer, litt elektronikk, serviceoversikter, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...