Bimmerlars Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Er det noen fordeler/ulemper ved å ha M20B25 motoren med følere på girkassa? Noe værre og montere den i et E30 318i 86 modell kaross?
oddis Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Det skal ihvertfall passe bedre med "gammel" 325 motor på pre facelift modeller pga av elnettet. Dette var det jeg fikk oppgitt. Er det nye eller gamle motoren som har følere på kassa? Begge har vel Monotronic styring, men forskjellige oppsett? Og nå vi har det oppe; Passer pre 87 M20B25 topper med "ny" type M20B25? Grunnen til at jeg spør om dette er at det tilsynelatende er lettere å få tak i pre 87 motorer..? Min bil er en facelift modell og må derfor ha en nyere motor for å få godkjent, derfor.
Bimmerlars Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Skrevet Juni 12, 2006 Noen som kan bekrefte det med elnettet?
Stian Børresen Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 ja,ledningsnettet er forskjellig. har bytta motor i min fra en 89mod motor til en 87mod motor. motorkontakten var lik til meg men selve ledningene inni var litt forskjellig.
oddis Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Så du mener at man i prinsippet bare kan flytte om på pinnene?
Stian Børresen Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 ja,sånn jeg har skjønt det så river du av gummihettene på kontaktene og plugger kontaktene så de samme ledningene treffer hverandre. skal gå fint såfremst motorkontakten er likens.
oddis Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 Og nå vi har det oppe; Passer pre 87 M20B25 topper med "ny" type M20B25?Grunnen til at jeg spør om dette er at det tilsynelatende er lettere å få tak i pre 87 motorer..? Min bil er en facelift modell og må derfor ha en nyere motor for å få godkjent, derfor. Siterer meg selv. Noen som kan svare meg på dette?
Kristov Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 Og nå vi har det oppe; Passer pre 87 M20B25 topper med "ny" type M20B25?Grunnen til at jeg spør om dette er at det tilsynelatende er lettere å få tak i pre 87 motorer..? Min bil er en facelift modell og må derfor ha en nyere motor for å få godkjent, derfor. Siterer meg selv. Noen som kan svare meg på dette? Alle M20B25 topper passer om hverandre. Senere avstøpninger er mer holdbare, fra 2000 og utover tror jeg. Det at du må ha nyere motor for å få godkjent er vel bare tull? Kan ikke se for meg annet enn at du kanskje må ha katalysator og klare avgasskravene for dette. En M20B25 i god stand vil uansett klare avgasskravene for katalysator selv uten katalysator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå