Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt dårlig effekt i klimaanlegget på min E39.. Hvordan skla det være? Synes det tar litt lang tid før det komme ordentlig kaldt luft..

Men når den har gått litt fungerer det bra. Skal det være sånn??

På fatterns Toyota Camry kommer det nesten med en gang etter oppstart

Skrevet

Hvis du har ett termometer som er tynt kan du sette klimaanlegget på max, lukke alle utenom de midtre dysene og se hvor kaldt det er. Skal være under 7grader.

Skrevet

Åpnet pollenfiltrene nå og de var rimelig svarte ja... hehe

Skal ta den testen med å måle temp senere i dag!! Max for min E39 sin del er å sette klimaen på 16 grader. Skal det være under 7 grader da og?

Takk for svar!

Hvordan kan man evt finne ut om man har lite gass? Og hvor mye koster det å fikse det?

Skrevet

Lite gass gir seg utslag i dårlig kjøling, hele tiden dvs at luften fra dysene aldri blir skikkelig kald.

Å etterfylle gass kostet ca 1800,- sist gang jeg gjorde det, men det var på en Audi A3, for et par år siden på merkeverksted. Vil tippe det ligger rundt der på en BMW også.

Har forøvrig også hørt at man skal bruke klimaanlegget hele året, noe med at det skulle være sirkulasjon i CFC gassen for at den ikke skulle fordampe/miste sin virkningsgrad. Høres logisk ut, men dette har jeg ikke fått bekreftet fra verkstedhold.

Skrevet

Setter du klimaen på 16 grader og vifta til å blåse minimalt så vil nok lufta som kommer ut holde et sted mellom 5 og 8 grader tenker jeg...

Skrevet

Har nå målt temperaturen i henhold til BlueM sin beskrivelse.. Kom til 3,3 grader så det fungerer tydeligvis godt :)

Med alle luker åpne og klimaen på 20 grader lå den på rundt 5-5,5 grader i den midtre luka.

• 4 weeks later...
Skrevet

Har funnet ut at det er p.g.a at den el vifta foran radiatoren ikke går som gjør at den nesten ikke kjøler i det hele tatt når jeg står stille..

Skrevet
Den skal vel gå hele tiden når ac/klima er innkoblet ja...

Jepp og den går aldri.. Noen som vet hva som er vanligste feilkilde til at den ikke går? Selve motoren? motastandene? Reléet eller temp følern?

Skrevet

Hadde samme symptomene på min og, og her var det og vifta som sto.

Dyttet den rundt med ett skrujern, og der startet den igjenn :)

Hørtes ut som det kunne være ett slitt lager på den når den startet opp......

Skal vel gå heile veien når A/C er på, men med variabel fart. Virket iallefall sånn på min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...