Indianern Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 Hei Jeg har en bmw 316i e46 modell -99. En bil jeg kjøpte for 2,5 mnd siden. Er igrunn veldig fornøyd med denne bilen, og kjøpte den hos tronerudbil i fredrikstad. Men den har noen steinsprutskader, de er greie de som ikke har rusta, for der legger jeg bare i litt lakk. Har kjøpt orginal bmwlakk og fikk litt grunning av en lakkerer. Men har 2 stykker som det har kommet litt rust i. Den ene er bak og den andre er over fronruta, like over sjåfør døra. Hvis det sier dere noe. Er dårlig til å forklare hehe Men denne skaden er kanskje 0.5 cm bred, og gravd seg litt rundt ( dette gjelder denne på taket) Fikk ett tips av en, at jeg kunne bare ta en skarp kniv skrape vekk rust og ett lite område rund, for å ta meg meg alt av rust. For å så vaske akkurat det området med rødsprit, for å så legge litt grunning i det og til slutt lakk. Det jeg lurer på da, høres dette fornuftig ut? eller burde jeg gå fram på en annen måte? Også en annen ting, bak på bakluka, er det en rustboble ihvertfall enn boble. Han lakkeren jeg var hos mente det var fra ett gammelt skilt. Er dette noe jeg kan ta på garantien? bruktbilgarantien min går ut i slutten av juni.
Bmwfanatic Skrevet Juni 15, 2006 Skrevet Juni 15, 2006 burde ta en punksandblåser, for å få det helt rent, og grunne med noe syregrunning, for så å lakke.. vaske med rødsprit har jeg ikke hørt om, det er vel ikke noe å anbefale rett på stål? Men som sagt, det burde sandblåses
Viko Skrevet Juni 15, 2006 Skrevet Juni 15, 2006 Reis tilbake der du kjøpte bilen, og la garantien ordne det..
Indianern Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Skrevet Juni 15, 2006 Takker så mye for svar. Det tipset jeg fikk, var faktisk fra en lakkerer. Men hørtes bedre ut det du snakket om flasher. Men hvis det er som Viko sier at jeg kan ta det på garantien. Så gjør jeg det Skal dit 30 juni. Men er det sånn at alt av rust i steinsprang kan taes på garanti? som var der når jeg kjøpte bilen?
M6 Bjørn Skrevet Juni 15, 2006 Skrevet Juni 15, 2006 Steinsprut får du nok ikke på noe bruktbilgaranti nei.Heller ikke den rustboblen.....
Indianern Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Skrevet Juni 15, 2006 hm, det var litt kjedelig da. Da er det noe jeg må ta selv, ellers blir det fort dyrt. Men burde kanskje ta å gjøre sånn som flasher forklarer det, istedenfor det som lakkereren sa. Det jeg nevnte i første post. Hvor får man tak i punktsandblåser? eller er dette noe proffe folk må gjøre?
M6 Bjørn Skrevet Juni 15, 2006 Skrevet Juni 15, 2006 Biltema feks har det http://www.biltema.no/products/producti ... emId=80612 Trenger ikke være proff nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå