dj_maz Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 har litt problemer med abs'en. med en gang jeg starter bilen så lyser ikke abs lampa. men hvis jeg da prøver og bremse .. så hører man bare sånn "brr brr " lyd når man bremser .. slik som man hører når abs'en fungerer. men problemet er at den gjør det uten at den behøver det kan vere snakk om 5 km/t så slår den inn.. så kjører jeg kansje 10-200 meter med bilen så lyser abs lampen.. har en føelse av at det er noen eller en abs føler som er gåen.. siden disse koster en del så lurte jeg på om det går an og måle disse på et vis ? for og finne ut hvem som er gåen.. ?? noen som har vert borti dette før ? noen som har peiling på hvordan man finner ut hvem som er gåen ? takker for svar
mEhE Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 kan jo også bare være relene som kødder prøv og bytte dem først å se om det hjelper. skru av lokket på abs i motorommet så finner du 3 reler ..
dj_maz Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Skrevet Juni 14, 2006 hmm. er det på selve abs "pumpa" eller hva jeg skal kalle den.. jeg testa litt akkuratt nå. jeg koblet i fra begge sensorene fremme. da sluttet den og slå inn men abs lampa inne i bilen lyste ikke fordi om sensorene var koblet ut. så prøve bremset jeg litt da var det slik at den ikke slo inn. så kjørte jeg et stykke. så begynnte lampa og lyse igjen.. hmm. hvordan kan jeg få testet disse releene på noen måte ?
dj_maz Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Skrevet Juni 14, 2006 fant 2 releer. tok bare av det ene.. startet bilen og DA lyste abs lampen. men hvordan kan jeg få sjekket disse ? drit når elektronikk begynner og tulle seg i hvertfall sånne ting ...
mEhE Skrevet Juni 14, 2006 Skrevet Juni 14, 2006 er 3 reeler, 1 stor og 2 små om jeg ikke tar feil.. du for kjøpt nye reeler på din nærmeste bmw forhandler vil jeg tro. sansynligvis der feilen ligger.
dj_maz Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Skrevet Juni 14, 2006 var nok bare 2 stykker der gitt.. men tok dem opp å satte dem ned igjen. da funket abs'en som den skulle.. så har vel tydeligvis vert litt dårlig kontakt der.. så da vet jeg det til en annen gang takk for hjelp. da slapp jeg å sløse bort 4000 kr på nye abs følere
Bjørn 320 Skrevet Juni 15, 2006 Skrevet Juni 15, 2006 var nok bare 2 stykker der gitt.. men tok dem opp å satte dem ned igjen. da funket abs'en som den skulle.. så har vel tydeligvis vert litt dårlig kontakt der.. så da vet jeg det til en annen gang takk for hjelp. da slapp jeg å sløse bort 4000 kr på nye abs følere Kostar vel uansett ikkje 4000 for ein abs-følar? Skal vel litt til at det hadde vore fleire som var kaputt
dj_maz Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Skrevet Juni 15, 2006 nei en abs føler koster 1000 kr. så hvis jeg måtte ha kjøpt 4 nye så blir det fort 4000.. men abs'en er ikke helt god enda kansje noen nye releer hadde gjort susen
Lien Skrevet Juni 16, 2006 Skrevet Juni 16, 2006 Jeg hadde også problemer med releene og da jeg byttet ut disse ble alt bra!
bmw_327i_turbo Skrevet Juni 16, 2006 Skrevet Juni 16, 2006 jeg har har både bruket absfølere og releer vis du skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå