Gå til innhold

Løsne kroken på avtakbart hengerfeste? (E34)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ok.. har det liggende løst, men kroken har nok ikke vært av på noen år, så må prøve å få den løs før jeg setter det på... og det virker som den sitter ganske godt. Gidder ikke kjøre med krok til vanlig. Håper forøvrig at det er av typen VELDIG skjult.. men må vel kanskje skjære ut i fangeren? :?

• 4 months later...
Skrevet

Ja, da var andre bilen vår med hengerfeste solgt, så da er det jammen på tide å få dette løs..

Har fått hjulet løst slik at det er fint å vri på, kjenner det foregår noe inni der, og hele festet kan rikkes en millimeter, så det virker ikke som det heller er fastrustet, men jeg får det f... ikke av. Det er en spak på baksiden av kroken også, hva skal gjøres med den? Den går bare bittelitt ut på mitt (1 cm?).. skal kanskje gå helt ut..?

Nr. 1 på dette bildet (spaken er nesten der ved nr. 12): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=71&fg=10

Skrevet

På mitt avtagbare feste, må man vertfall skru det tagghjulet så langt som mulig, før man tar tak i samme hjulet og drar det utover, mens man vrir hele avtagbare kula 180 grader(mener jeg å huske). Da kan man trekke kula av/ut.

Men det er jo ikke samme type som du har, så det er ikke sikkert det funker på samme måte. :?

Skrevet
Nei, fant ut at det var der problemet lå. Det sitter tydeligvis en knekt nøkkel inni der. :-(

Uff da, ikke bra. Så også ut for meg som om nøkkelen ikke er uttbyttbar....selv om tyskkunnskapene mine bare er sånn middels. :(

Stod foresten på engelsk også der ja, key not removable.

Er jo rart om det ikke skal gå an å ta ut nøkkelen??

• 1 year later...
Skrevet

Har fått hjulet løst slik at det er fint å vri på, kjenner det foregår noe inni der, og hele festet kan rikkes en millimeter, så det virker ikke som det heller er fastrustet, men jeg får det f... ikke av. Det er en spak på baksiden av kroken også, hva skal gjøres med den? Den går bare bittelitt ut på mitt (1 cm?).. skal kanskje gå helt ut..?

Nr. 1 på dette bildet (spaken er nesten der ved nr. 12): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=71&fg=10

samme H.feste som meg, å jeg får det faen ikke av.. skjønner ikke bæret av åssen det skal av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...