Sir_Hood Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Det var nydelig vær på fredag og hadde vaska bilen, den sto derfor under noen trær ganske nærme veien i oppkjørselen vår. Jeg lå da ute å ”leste” til den siste eksamenen min som jeg har på mandag mwhaha uff (før det blir sommerferie og jobbing hver dag så Bimmern kan påkostes i enda ett år). Da kom det to jenter og en gutt gående nedover… de stoppet og så på bilen min med beundrende blikk og hørte ord som ”kult, rått og M3” hehe da smilte jeg fornøyd til meg selv og innså at jeg er på rett vei med min 318iS… Så kommer neste steg: Bilen er importert fra tyskland så ved motorbytte vil det tilkomme avgift, hvor mye vil det koste i avgifter å bytte motor til for eksempel en 328 eller 3.2 M3 motor… og hva annet bør byttes i tillegg? Er det noen som har halvveis peiling på hvor mye penger man må ut med for å bygge om bilen da i deler og arbeid? Så var det bare å ønske de andre på forumet God Sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Jeg vet ikke noe om avgifter o.l, men må bare få sagt det at du har en meeeget flott bil Gratulerer & lykke til på eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 når er bilen førstegangsregistrert i norge da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Var etter 2000 ihvertfall... =/ Og takker til Oberstløytnanten Eksamen ja... satser på å få noen spmål om bimmers.no så går det nok bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 www.toll.no hjelper deg på veien www.tyskland.org er også behjelplige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Her er den nøyaktige kalkisen du må bruke for å finne ut hvor mye det koster: http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO Info om motor og slikt, finner du bl.a. i motorguiden her. Hva en 328 eller M3-motor koster, tør jeg ikke gjette på. Noen som vet? Som en sammelikning til dette ang pris: Min 318 (1991) er importert i 2004. Dvs, hvis jeg skal ha en 320-motor i den, så vil det komme på rundt 30 000,- i bare avgifter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Var etter 2000 ihvertfall... =/Og takker til Oberstløytnanten Eksamen ja... satser på å få noen spmål om bimmers.no så går det nok bra... Da blir du fattig dersom du skal godkjenne den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 uff da blir det å bytte bil med en som er regga i norge før da som er den beste løsning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Pen bil Sir_Hood Hva en 328 eller M3-motor koster, tør jeg ikke gjette på. Noen som vet? Jeg så en E46 M3 motor på koed.dk til litt over 40.000 DKR. Jeg vet ikke hvor langt den har gått osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Pen bil Sir_Hood Hva en 328 eller M3-motor koster, tør jeg ikke gjette på. Noen som vet? Jeg så en E46 M3 motor på koed.dk til litt over 40.000 DKR. Jeg vet ikke hvor langt den har gått osv... Haha! Sett på maken! Så det ikke før i min egen quote gitt. Jeg mente jo -selvsagt- dette --> "hva en 328 eller M3-motor veier" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Haha! Sett på maken! Så det ikke før i min egen quote gitt. Jeg mente jo -selvsagt- dette --> "hva en 328 eller M3-motor veier" hehe Nei, det vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 318is-140hk 3,2 M3-320hk(?) 320 -140 =180 Koster ihvertfall 180.000,- da i avgifter. Spørs også hvilket år 20?? den ble regga, for blir billigere for hvert år, så kan være billigere enn 180.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 hmm,kansje best å kjøpe seg en 328 da hadde i takene å bygge om min 316 til 323 men det visste seg at bilen min var førstegangsregistrert i norge i 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 Veldig fin bil... Synd det er 4er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 328 motor veier ca 200 KG.. en m3 motor sikkert rundt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå