Gå til innhold

Hehe kidza liker bilen min spmål om motorbytte og God Sommer

Sir_Hood
 Share

Anbefalte innlegg

Det var nydelig vær på fredag og hadde vaska bilen, den sto derfor under noen trær ganske nærme veien i oppkjørselen vår. Jeg lå da ute å ”leste” til den siste eksamenen min som jeg har på mandag mwhaha uff (før det blir sommerferie og jobbing hver dag så Bimmern kan påkostes i enda ett år). :)

Da kom det to jenter og en gutt gående nedover… de stoppet og så på bilen min med beundrende blikk og hørte ord som ”kult, rått og M3” hehe da smilte jeg fornøyd til meg selv og innså at jeg er på rett vei med min 318iS… :lol:

Så kommer neste steg:

Bilen er importert fra tyskland så ved motorbytte vil det tilkomme avgift, hvor mye vil det koste i avgifter å bytte motor til for eksempel en 328 eller 3.2 M3 motor… og hva annet bør byttes i tillegg? Er det noen som har halvveis peiling på hvor mye penger man må ut med for å bygge om bilen da i deler og arbeid?

21296587180000.JPG

Så var det bare å ønske de andre på forumet God Sommer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den nøyaktige kalkisen du må bruke for å finne ut hvor mye det koster:

http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO

Info om motor og slikt, finner du bl.a. i motorguiden her.

Hva en 328 eller M3-motor koster, tør jeg ikke gjette på. Noen som vet?

Som en sammelikning til dette ang pris:

Min 318 (1991) er importert i 2004.

Dvs, hvis jeg skal ha en 320-motor i den, så vil det komme på rundt 30 000,- i bare avgifter :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil Sir_Hood :wink:
Hva en 328 eller M3-motor koster, tør jeg ikke gjette på. Noen som vet?

Jeg så en E46 M3 motor på koed.dk til litt over 40.000 DKR. Jeg vet ikke hvor langt den har gått osv...

Haha! Sett på maken! Så det ikke før i min egen quote gitt. Jeg mente jo -selvsagt- dette --> "hva en 328 eller M3-motor veier" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...