oRdin318is Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Hei. Har en 318is, 94 mod som fusker på tomgang. Er ikke sikker på om den fusker no særlig ved vanlig kjøring. Dette er problemet: Når jeg starter bilen og lar den gå på tomgang kan det hende den bare stopper med en gang. Hvis den ikke stopper faller turtallet på tomgang nesten helt ned, for så å plutselig skyte fart opp til ca 1000rpm igjen. Den står da og går slik, opp og ned på turtall. Akkurat som den ikke tenner, før den plutselig tenner og skyter fart opp. Veldig irriterende. Når jeg kjører og slipper gassen, og trykker gassen inn igjen blir det veldig rykking i bilen i det jeg trykker på gassen. Blir liksom veldig brå overgang ved gasspådrag, selv om jeg ikke gir mye gass. Men syns ikke den fusker no når jeg kommer opp på turtall. Det er ofte at den stopper også inn mot kryss når jeg holder clutchen inne. Hørte litt på motoren i sta, det kommer en veldig susing fra den på tomgang og opp på litt turtall. Høres ut som noe luftgreier. Vet ikke helt. Noen som har noen svar på hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hammerstad Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Tror det høres ut som på bilen min. Da var det pluggene som gjorde det. Aa merker du lugging og at bilen går tungt... nesten som at man kjører med håndbrekket inne... mener også at man merker det mindre på høyere turtall, på min var det også overledning fra den ene pluggledningen som var gåen... De er ikke billige og skifte, kostet over 1000 spenn for ledningen, er noe spess med noe turtalls- system... Men prøv bare bytt plugger du, og se over ledningene... eneste rådet jeg har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oRdin318is Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Men den går ikke merkbart dårligere synes jeg heller, så tror kanskje ikke at det er pluggene. Den lyden jeg hører er en ganske kraftig suselyd. Ganske ekkel lyd egentlig. Mener den blir litt sterkere i takt med turtallet, men når jeg kjører så hører jeg den ikke lenger ved et visst turtall eller ved et viss trykk på pedalen. Vet ikke om det er turtallet eller gasspådraget den reagerer med. I allefall når jeg slipper opp gassen igjen så kommer lyden tilbake. Trenger hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 Rens motoren med diesel er flere tråder om dette Følger du instrukser går det bra! Jeg har lagd en tråd om dette som du kan grave opp Dette hjelper iallefall mot lugging og tikking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oRdin318is Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2006 Rens motoren med diesel er flere tråder om dette Følger du instrukser går det bra! Jeg har lagd en tråd om dette som du kan grave opp Dette hjelper iallefall mot lugging og tikking Tror ikke dette hjelper meg med mitt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 meget mulig... lykke til uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oRdin318is Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2006 Fant ut problemet. Var en slange som hadde løsna, og når jeg satte på den funka den som vanlig igjen. Så den ikke første gangen jeg sjekka, var litt vanskelig å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xoxo Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Hvilken slange hadde løsnet? Utrolig nok har jeg nøyaktig samme problem med min bil.. mvh xoxo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 22, 2006 Share Skrevet Juni 22, 2006 Sikkert slangen på LMM. Min var morken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Har akkurat samme problem på isn min... Hvilken slange var det? Skal sjekke LMM Skal uansett skifte pluggene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xoxo Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 hei, fant feilen igår; en liten spreng i slangen som går inn til tomgangsregulatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet Juni 28, 2006 Share Skrevet Juni 28, 2006 Hvor sitter tomgangsregulatoren på is motoren forresten? Er det helt bak på motoren? Evt noen som har bilde? Tipper det er noe med denne som er feil hos meg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå