erlend_p Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Skulle kjøre mot bergen fra sotra i dag....var en kontroll like ved autopass stasjonen der, og ble litt opphengt av det og snakket om det med damen etter vi hadde kjørt forbi. Glemte da helt fotoboksen inne tunellen like før puddefjordsbroen. Kjørte i følge speedometeret i ca 97.... speedoen viser omtrent 5 % feil.... så jeg hadde en reell fart på omtrent 93 km/t. Det blir 70 sone like etter fotoboksen, men er 80 der den står. Men når vi snakket om det senere kom jeg til å tenke på at jeg synnes den bliket veldig sent, og jeg lå i høyre feltet. Det lå også en bil like bak meg som skulle til å kjøre forbi. Lurer derfor på om det er jeg som får boten, og hvis det er jeg som får den, hvor mye kommer den på? Og om boksene i det hele tatt tar bilde i høyre feltet? Tegnet opp omtrent hvordan det var......jeg kjører i bil A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Det er vel også streik i politiet for tiden, så det er vel ikke sikkert at å skifte film i fotoboksene er topp-prioritert da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 boksen tar bilde i høgre felt ja. dekker begge feltene på veien. 95 i 80 sone blir vel en 3000 bot? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Ser problemstillingen din. Siden bilen i venstrefelt trolig hadde høyere fart så kunne det jo være den som ble knipset selv om du lå en tanke over 80. Du får bare vente å se om noe dukker opp. Når jeg ble knipset i Lærdalstunnelen så tok det over en måned før boten dukket opp i posten. Jeg fikk ikke bot for å snakke i mob.tlf.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Mange som har vorte knipsa i Lærdalstunnelen eller ? Eg veit heldigvis kor fotoboksene står henne \:D/ Vist du må vente over ein mnd, trenge du ikkje å betale.. Hoksa ikkje kor eg las det henne :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Noen som vet om det er digitalt kamera eller vanlig kamera med film som står i boksene i bergen? Har også hørt at om det går mer enn en mnd, så gjelder det ikke eller noe slikt. Men om det bare er tull eller ikke vet jeg ikke. Får jeg bot, så betaler jeg jo den....er jo min egen skyld....men jeg gjør det ikke med et smil for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 har fått hele tabellen over bøter her. Fikk den tilsendt fra Romerike Politidistrikt sammen med en liten giro...... satsene er: i 70 kmt eller høyere. t.o.m 10 kmt 1600 i 70 kmt eller høyere. t.o.m 15 kmt 2600 i 70 kmt eller høyere. t.o.m 20 kmt 3600 i 70 kmt eller høyere. t.o.m 25 kmt 4900 i 70 kmt eller høyere. t.o.m 30 kmt 6500 i 70 kmt eller høyere. t.o.m 35 kmt 7800 Pluss prikk på alt over 20 kmt over fartsgrense... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 så hvis jeg tolker den riktig, så får jeg muligens 2600 i bot, og ingen prikker? Er igrunn de prikkene som er værst..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 de prikkene betyr no null og niks hvis du ikke er notorisk fartstulling. "Dersom man får åtte prikker i løet av tre år vil det medføre tap av førerretten for normalt seks måneder". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 bare 3 år ja......trodde det var lengre jeg. Men da betyr det jo null komme niks....skal en del til å få 8 prikker på 3 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Denne boksen ble jeg også tatt av for en mnds tid siden, i en russebil!! hehe.. fikk heldigvis bare 1600kr, men har ikke sett mye til den regningen ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Denne boksen ble jeg også tatt av for en mnds tid siden, i en russebil!! hehe.. fikk heldigvis bare 1600kr, men har ikke sett mye til den regningen ennå.. Korleis kan du vite at du fekk berre 1600kroner i bot dersom du ikkje har fått rekninga enda? Eg vart tatt i samme boks 17.mai morgon... hadde 85 på speedometet og den blinka... Vart visst målt til 88km/t og 1600kroner i bot... Du vil nok få 2600kroner i bot, og den kjeme nok i posten 2 veker etter datoen du vart tatt! Eg og var usikker på om den tok meg, sia den blinka så seint, men der tok eg feil gitt... Den blinke visst seint! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 Pluss prikk på alt over 20 kmt over fartsgrense... Det er prikk når man kjører 10km/t over i 60-sone og ned og 15km/t over i 70-sone og opp.. Faktisk kan du få ganske mange prikker samtidig om du jobber litt godt for det, for blir du tatt f.eks. for fortkjørning, rødt lys, ulovlig forbikjøring og vikepliktsbrudd i samme slengen legges prikkene sammen... Men da mister du nok ofte lappen uansett. Jeg for min del er ikke redd for prikkene.. nå har jeg bare to, men det skal jævlig godt gjøres at jeg får 6 til på 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2006 Men stemmer det noen sier, at hvis det går mer enn en mnd, så utgår boten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Juni 18, 2006 Share Skrevet Juni 18, 2006 hvis det går over en mnd har de mest sannsynlig for dårlig bilde til å utgi noen bot. bøter "utløper" ikke. staten vil ha gryn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå