Gå til innhold

Hvordan virker ACen i '93 318is E36?


Odland318is
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at anlegget er tomt for gass siden det aldri kommer noe særlig kaldere luft enn utetemperaturen. Har disse to knottene som da går fra blått 18 grader opp til rødt 26 grader eller lignende. For å skru på ACen må jeg da vri disse to helt ned på blått? Har defroster eller sirkluasjonsknappen noen funksjon innen AC what so ever? Og det horisontale hjulet over CDen må vel også stå på blått? Høres antakelig helt uvitende ut her...og JA, er det:)

Noen som har forslag til et greit sted i Sandnes/Stvgr området der man kan få fylt på gass?

Håper det er noen der ute som vet mer om dette enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke en knapp med snøkrystall på?

sirkulasjons knappen skal vel brukes minst mulig sammen med ac har jeg hørt. husker ikke hvorfor...

trykk inn knappen og kommer det ikke kald luft etter en kort stund så bla opp gule sider og finn et bilklima verksted eller radiator service ol og send prisforespørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har snøkrystall knappen:) Men trodde det var defroster som brukes på kalde vinterdager for å få fortgang på frontruta.

Men utifra hvordan været er her på vestlandet nå så trenger man ikke AC for øyeblikket...hehe

Men takker så meget for svarene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og starte ac kompressoren må du trykke inn snøkrystallknappen. Temperaturvelgerknappene bruker du selvfølgelig til å justere tempen med helt uavhengig om ac kompressoren er innkoblet eller ikke. har annlegget vært tomt for gass en stund må du nok bytte tørkefilteret og ta en trykktest på systemet. Du kan selvfølgelig drite i det men effekten blir dårligere og har du en liten lekasje er det penger rett i dass. billigst og fylle her i distriktet er radiatorservice på forus. Resirkulasjonsknappen brukes ved maximal kjøling (f.eks rett etter oppstart når bilen har stått i sola) Ulempen ligger i ordet (dårlig luft) vis du bruker den over lengre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...