Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja... Ny helg og nye muligheter.. Fikk førjulspresang fra Carparts online..

Nye baklykter.. Her er de, seff de som er til venstre:

CAM_0518.jpg

Syns de trenger noen lag til med soting.. Men fikser nok ikke det før til våren.. pene lykter faktisk om de hadde vært litt mørkere..

CAM_0520.jpg

CAM_0521.jpg

CAM_0522.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er et rått prosjekt Teddysen! :headbang:

Gleder meg virkelig til og se bilen din ferdig :)

De Racing Hart felgene er jo bare über-råe da! Vurderte dem selv, men kommer til å gå for noen andre istedenfor :wink: hehe

Keep up the good work! Kommer til og følge med videre 8)

Takk og takk.. Varmer å høre i en ellers lunk garasje.. Snart ferdig til lakk nå.. mangler bare å få fjernet antenna.. Lurt på om jeg skal gå for sånn rundt tanklokk alà racing look, men er det bare harry??

Btw: Fant ut en merkelig ting i går.. De nye lyktene.. Der lyser de to ytterste som normalt.. Men når jeg bremser lyser det ytterste sterkere? Og de innerste er tåkelys.. vet ikke HELT om jeg likte dette.. muligens jeg kommmer te å forandre litt på dette altså.. er jo bare å kutte ut tåkelysene, flytte den ytterste sokkelen (er ledninger i sokkelen), innerst og dermed få kjørelys og bremselys innerst.. Og deretter sette en strømtyv på den midterste og koble til en ny pære ytterst..

Da lyser alle tre permanent, og det innerste lyser "mer" når jeg bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig under for denne gang.. Forstillinga får jeg heller ta til neste år.. Alt er fint og svart untatt branndekselet og eksosen som er krom.. Ble fint:)

Koblet også til lambdasonden igjen.. Når jeg dreiv under der så tok jeg en god titt, og det viste seg å være mye irr og dritt i kontaktpunktet til ledningene.. Rensa dette..Og det viste seg å gi god effekt.. Fra før så har det vært ganske mye ettertenning.. Ikke smell, men mer sånn rumling.. Har hatt for høye Hc-vervier på diagnose så har skjønt det har vært noe.. Etter monteringen igjen nå så finnes det ikke lenger noe ettertenning.. Gledelig nyhet nå før jul..

Så til alle dere med gåen lambda.. Rens kontaktpunktene først!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er et rått prosjekt Teddysen! :headbang:

Gleder meg virkelig til og se bilen din ferdig :)

De Racing Hart felgene er jo bare über-råe da! Vurderte dem selv, men kommer til å gå for noen andre istedenfor :wink: hehe

Keep up the good work! Kommer til og følge med videre 8)

Takk og takk.. Varmer å høre i en ellers lunk garasje.. Snart ferdig til lakk nå.. mangler bare å få fjernet antenna.. Lurt på om jeg skal gå for sånn rundt tanklokk alà racing look, men er det bare harry??

Bare hyggelig vettu! :)

Hmm, har du et bilde av tanklokket da? Kommer vel litt ann på hva slags lakk du går for på bilen og da.. Leste prosjekttråden din inatt, og mener jeg fikk med meg at den skal bi svart? Var riktig nok trøtt igår altså men :D Kan jo bli en kul detalj..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror du ikke bare jeg er LITT blakk nå eller? JIIISSES..

Hadde glatt hatt råd til det om jeg kanskje ikke hadde reist.. skal ha det i tankene, er i ferd med å "refinansiere" ett lån for øyeblikket i.f.m. med lakkeringa som jeg tror jeg kan spare noen kroner på.. Fått tak i "riktig" mann nå serru :P

Har forresten vært i Playa en uke nå som Vetu03 sier.. (Siden jeg er blakk).. Første kvelden, den ENESTE kvelden jeg ikke hadde kamera, så gikk jeg og min kjære på Yumbo senteret.. På ene parkeringsplassen der skriker min kjære ut: "se kev, den bmwen var FIN!!"

Hva tror dere det var? Joda en SPLITTER ny M3. Hvit med carbon tak... Bul på panseret og dritstrøkne originale M3 felger... Lekreste Bmwen jeg har sett tror jeg.. Den sto der aldri igjen, men synet er brent fast på netthinna..

Uansett da.. Det går sakte men sikkert fremover.. Egentlig intet å ta bilde av. Jeg har ribba bilen innvendig, og fant da ut at teppet mitt var klissklass under.. Har nå løfta opp teppet og fått malt litt med en blanding av Arcanol og Owatrol samt fjerna all rust.. Nå er den strøken igjen under der.. Og fått tørka seg i litt over en uke.. Skal nå legge opp K-rør (elektriker-rør) til anlegget så det blir enkelt å bytte og/eller legge opp nye ledninger.. kan ta noen bilder igjen når jeg er hjemme..

Ellers så er planen nå fremover egentlig bare å klargjøre bilen te lakk.. Det som står igjen er å bygge om til doble potter på høyre siden, sveise igjen antennehullet og bygge om til antenne i vinduet.. Så fylle igjen med skum resten av sideskjørtet og i skjermene og tectylere osv.. Har tatt ut/av dørtrekk og vinduer og seter og sånne ting.. Også er det litt mikk makk med takluka.. :D

Så ting skjer.. Men syns ikke det er noe vits å ta noe bilder av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentliglitt sjokkert over at det er mulig at det blir så vått i teppet.. Selve teppet er ikke vått eller fuktig når jeg tar på det.. Men når jeg løfter det opp virker det som om fuktigheten blir liggende mellom gulvet og isoporen.. Isoporen isolerer vel så det ikke blir skikkelig varmt under der slik at det ikke fordamper heller..

Grunnen til at jeg slår en liten alarm, er fordi jeg har hatt bilen i garasjen nå, der det minimum har vært 5 grader.. Og om sommeren er den regelmessig kjørt ut for å gå seg varm og også for å vise den litt.. Kjørt den 2 turer med prøveskilt men har ikke regnet noe de gangene.. Så syns det er litt alarmerende at det kan være såpass fuktig. Kan tippe det var omtrent 50-60% fuktighet under der.. Ikke søkkvått, men nok til at det var vannansamlinger i groper o.l.

Dessuten var det endel rust i plateskjøter pga dette.. Og dessuten kan jeg nå HVERTFALL bekrefte at bilen HAR vært av veien.. Siden gulvet er helt deformert på passasjer siden.. Har lurt på å ringe forrige eier å høre hva som har skjedd.. Det, evt Gjensidige å høre om de har registrert noe i sin o'store database..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...