Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

Først og fremst, dette ser meget lovende ut ;p

Men et par ting;

Bilen ser litt høy ut fremme med tanke på klaring fra dekk til hjulbue,

stemmer det? Og jeg ville ha montert grøftelys i frontfangeren :)

GLEDER meg til å se det endelige resultatet :)

(Og gjerne noen bilder innvendig..) ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

'Og da må bilen senkes de 80-90 mm den skal senkes foran (det står 60 mm på den i dag og jeg mangler nok 25 mm).. Tar ikke firehjulskontroll siden jeg blir kjørende til vanlig på 60-70 mm (90 mm senk er litt vel lavt på drittveiene her oppe) men må ha 90 mm senk på utstilling.. '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser ikke UUUUUT innvendig.. Taket er nede.. Dette er fordi jeg skal lakke den nye takluka.. Kjøpte ny-brukt i fjor da hele kasseten gikk i smådeler.. Denne blir da brukt til lakkering slik at det er tett, og denne gjør det da heller ikke noe om blir tilgriset i lakk.. Og den nye-brukte blir lakkert ved siden av og montert inn i etterkant.. Dessuten er alle stolpetrekka tatt av i forbindelse med taket.. Og dørtrekkene er også tatt av for å få lakkert hele døra.. Dørene taes jo av ved lakkering..

Grøftelys har jeg.. Crystal clear.. Kjøpte de fra Hong Kong.. Jalla greier, men kosta meg 357 kr. inkl frakt og han klistra til og med en litt lapp på utsiden der det sto "gift: 10$" .. Om du søker på meg finner du sikkert tipsetråden jeg lagde om dette.. Handla gjennom ebay..

Dessuten har jeg lyktesenkere, men disse ble "simulert" ved hjelp av tape..;)

Bilen er høy foran.. Den har satt deg litt mer etter bildene, men det er fortsatt 25mm til den må ned.. Jobber med senkesett akkurat nå:) Må ha noe billig i førsteomgang.. Fikk plutselig ett bra tilbud på AP coilovers.. Er veldig fristende.. Må absolutt mer ned i hjulbuen.. De nye hjulbuene har en annen form enn originale stålbuene, så de krever litt ekstra senk.. Bortimot 90 mm tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta firhjulskontroll på den ønskede kjørehøyde, å så bare justere bilen ned på utstilling. Du vil slite sinnsykt med dekk ellers, men det spørs jo om det skal være 90% show og 10% hverdagsbil, eller motsatt hehe

Uansett, skal ikke klage på hva du har klart å legge i bilen i løpet av et år. Men bare for å være ond, tenk om du i stedet for å dra t syden hadde pussa ned bilen selv, så hadde du fått den lakkert for de 12tusen :lol:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den blir pussa ned selv :) Håper på å gjøre mye sparkling sjøl også.. Vil ha SKIKKELIG lakkering.. Mange gode prosjekt har blitt ødelagt av latterlig dårlig lakkering.. Og jeg har absolutt ikke PEILING på hvor mye det koster å lakkere en bil innvendig/utvendig nede i byene.. Her oppe skal dem ha 35 000 før ekstraarbeid.. Og siden det bare er 2 lakkeringsverksted, tar de blodpriser begge to... Sparer gledelig noen tusen kroner på å kjøre den til byen ett par ukers tid..

Allikevel, Syns jeg kan koste på meg den ekstra prisen det koster å ha et seriøst og skikkelig firma å forholde meg til som ikke ligger i alt for stor avstand hjemmefra heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta firhjulskontroll på den ønskede kjørehøyde, å så bare justere bilen ned på utstilling. Du vil slite sinnsykt med dekk ellers, men det spørs jo om det skal være 90% show og 10% hverdagsbil, eller motsatt hehe

Blir 100% sommerbil.. Men den skal brukes de månedene den kan.. Hvor mange show jeg stiller på? ett par gatebiltreff.. Ett par bimmers treff håper jeg å komme på hvis jeg blir godt mottatt.. Streetmeets på Kongsberg og Drammen.. Og ellers blir det skikkelig artig å showe-off for de fleste andre klubber som kjører samling her oppe.. Nissan og Toyota har jo på Geilo Lufthavn.. Porsche og Mercedes har på Pers Hotell.. Vw-Audi har på fagernes osv... Syns det er rart bmwccn aldri har i dalen, midt mellom oslo og bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den blir pussa ned selv :) Håper på å gjøre mye sparkling sjøl også.. Vil ha SKIKKELIG lakkering.. Mange gode prosjekt har blitt ødelagt av latterlig dårlig lakkering.. Og jeg har absolutt ikke PEILING på hvor mye det koster å lakkere en bil innvendig/utvendig nede i byene.. Her oppe skal dem ha 35 000 før ekstraarbeid.. Og siden det bare er 2 lakkeringsverksted, tar de blodpriser begge to... Sparer gledelig noen tusen kroner på å kjøre den til byen ett par ukers tid..

Allikevel, Syns jeg kan koste på meg den ekstra prisen det koster å ha et seriøst og skikkelig firma å forholde meg til som ikke ligger i alt for stor avstand hjemmefra heller..

Var ekstremt dyr lakkering! Utvendig lakkering kommer på 20-25 med alt arbeid, og du kan få det ned i 10lapper om du pusser ned selv (muligens demontere litt.) Dersom de tar 35 for kun lakkeringen er det jo nesten svindel :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en tøff bil!

OG ikke minst gratulerer med strøøkne felger!

Hadde akkurat slike selv på min E36 cab (dog annet innpress og mindre kant) og de er driitfete!! :D

xm2orc70e5lquf0xanhm_thumb.jpg

Da er det sikkert din bil Svein Erik tenkte på når han sa at "haijn hadde sætt felgan.. Og di e sjiiit-tøff med svarrtte dettalja.. Må itj finn på å kjøp utta dæm svartte dettaljan.."

Hehe.. Det var hvertfall helt RÅTT å få de felgene.. Henta de selv oppe i Levanger.. Og herregud, satt å smilte de vel 60 milene hjem igjen..

Syns det skal vanskelig gjøres å toppe de felgene der i den klassen de ligger i (5 eikers, flate rette eiker, og polert FLAT kant)... Og jeg håper ikke de felgene er noe dere har tenkt å bruke på mange biler fra Bilbyggeriet ;) Blir ikke det samme om flere kjører den felgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den blir pussa ned selv :) Håper på å gjøre mye sparkling sjøl også.. Vil ha SKIKKELIG lakkering.. Mange gode prosjekt har blitt ødelagt av latterlig dårlig lakkering.. Og jeg har absolutt ikke PEILING på hvor mye det koster å lakkere en bil innvendig/utvendig nede i byene.. Her oppe skal dem ha 35 000 før ekstraarbeid.. Og siden det bare er 2 lakkeringsverksted, tar de blodpriser begge to... Sparer gledelig noen tusen kroner på å kjøre den til byen ett par ukers tid..

Allikevel, Syns jeg kan koste på meg den ekstra prisen det koster å ha et seriøst og skikkelig firma å forholde meg til som ikke ligger i alt for stor avstand hjemmefra heller..

Var ekstremt dyr lakkering! Utvendig lakkering kommer på 20-25 med alt arbeid, og du kan få det ned i 10lapper om du pusser ned selv (muligens demontere litt.) Dersom de tar 35 for kun lakkeringen er det jo nesten svindel :evil:

Noen du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert din bil Svein Erik tenkte på når han sa at "haijn hadde sætt felgan.. Og di e sjiiit-tøff med svarrtte dettalja.. Må itj finn på å kjøp utta dæm svartte dettaljan.."

Hehe.. Det var hvertfall helt RÅTT å få de felgene.. Henta de selv oppe i Levanger.. Og herregud, satt å smilte de vel 60 milene hjem igjen..

Syns det skal vanskelig gjøres å toppe de felgene der i den klassen de ligger i (5 eikers, flate rette eiker, og polert FLAT kant)... Og jeg håper ikke de felgene er noe dere har tenkt å bruke på mange biler fra Bilbyggeriet ;) Blir ikke det samme om flere kjører den felgen ;)

Hehe bra etterligning av nord-trøndersk :)

Synes de med de sorte detaljene ser absolutt best ut ja. Lyst eller sort senter tror jeg ikke blir fullt så bra.

Satt å venta 3 mnd i spenning på mine jeg også til de endelig dukka opp på postkontoret :)

Tror nok ikke du trenger bekymre deg for at det ruller alt for mange biler med sånne felger nei.

Er ikke mange som har felger til 40 tusen. Vil si det er ekstremt av deg å kjøpe sånne også som privatperson med det du selv opplyser gjennomsnittelig årslønn. Respekt 8) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bra etterligning av nord-trøndersk :)

Sant du ser for deg at han sier det.. Var vel omtrent akkurat det der han sa også så..

Jo takk.. I motsetning til firmaer, kan jeg bruke 1 års tid på bygging av bilen.. så da er det ikke noe problem å skaffe kapital veitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med prioritering å gjøre.. og det ble litt trangt når jeg bestemte meg for å ta med Dama på kjærlighetsferie til Playa i Januar..

Slik måtte det bare bli.. Måtte "gjøre opp for" at alle kompisene og venninnene hennes spør om når jeg er ferdig med bilen:)

De får jo aldri spurt meg siden jeg som regele ligger i garasjen og skrur i helgene... Enten på BMW'en.. Eller så har min 17år gamle bror kjøpt seg en 79`modell Camaro Z28 for en tre ukers tid siden.. En 350 hesters V8 motor gjør noe inni ett mannfolk.. Er som om det er en link der ifra urgamle tider..

Vaskebalje med formel1 motor og sperre bak.. Herregud a det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen spesielle å anbefale, men med mindre du skal ha spesiallakk var dette ekstremt dyrt. Drar du til en halvstor by og hører litt rundt vil jeg tro du burde greit få priser på rundt 30 inkludert alt arbeid. Pusser du ned selv og gjør det meste av arbeidet skal du få det laaaaangt billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...