Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har netopp handla meg en z3 og er stor fornøyd av kjøreegenskapene og hvor godt den ligge på veien!!! men med en 1.8 liter under panseret er det jo ikke akkurat no monster rett frem..

så har jeg drivi å titta litt etter kompressos satser og litt trim og det er ikke flust av dette på markedet..

noen som har noen glupe forslag på en løsning på mine problemer?

*TURBO?

*KOMPRESSOR?

*MOTOR BYTTE?( i så fall hva må jeg bytte for å få nedi en 320 motor?? og jeg tenker på bremser å sånt)

mvh simen solberg

Skrevet

Hvorfor i all verden kjøper du en 1.8 når du egentlig vil ha en 2.8? Ok, at den er billigere, det er greit, men når du har puttet på en kompressor er det ikke en billig bil lenger. Sikkert rundt 50.000,-. Og holdbarheten, tja.. Bilen vil over tid koste deg mer enn en 2.8 så jeg vil heller anbefale at du bytter bil. Et alternativ er jo 1.9 som har 140 hk, det er i alle fall bedre enn 118... Det beste er nok at du slår deg til ro med det den har, så kan du bytte den i en større senere.

Skrevet
hei har netopp handla meg en z3 og er stor fornøyd av kjøreegenskapene og hvor godt den ligge på veien!!! men med en 1.8 liter under panseret er det jo ikke akkurat no monster rett frem..

så har jeg drivi å titta litt etter kompressos satser og litt trim og det er ikke flust av dette på markedet..

noen som har noen glupe forslag på en løsning på mine problemer?

*TURBO?

*KOMPRESSOR?

*MOTOR BYTTE?( i så fall hva må jeg bytte for å få nedi en 320 motor?? og jeg tenker på bremser å sånt)

mvh simen solberg

blir veldig fort dyrt vis du skal sette in turbo osv! og trenger skillz.

vis du skal bytte motor så blir det å fort dyrt! men siden du har råd til en Z3 :o så burde det gå greit!

vis jeg ikke tar helt feil så sitter det trommelbak ?

og må jo byttet driv aksel, diff,,bremser,, dempere det meste egentlig!

men du får jo kjøpt alt dette for en 10-20 k med motor brukt :)

vis du først skal bytte så er vel 320i i det minste laget?

Skrevet

Får vel sikkert tak i kompressor kit..men på ein 1,8 liter 118 hk koster det vel meir enn det smaker :wink: fare for det..

Z3 blir jo levert både med 2 liter på 150 hk, 2,2 liter på 170 hk og med 2,8 liter på 193 hk.. så det enklaste er vel å bytte motor siden du får tak i bremser å drivverk orginalt.kjøp ein skadebil å flytt over.. Einaste ulempen er at bilen er sopass ny at du ikkje får godkjendt det uten å måtte betale avgifter. Er ein fordel å godkjenne når du går fra 4 syl. til 6 syl. Eventuellt berre kjøpe ein an bil med større motor, ville eg ha gjort :wink:

Skrevet

takk for svar... har skrudd mye selv så det er ikke no problem har en escort mk1 og 2, 2'ern er rally bil og treneger ille mye omsorg så skruing er ikke no problem... finni ett kompressor kit som lå på ca 20k med vortech presse og greier!! bilen min er importert så det sitter diff brems på den og skiver bak og ett originalt sports understell...

å bytte motor er siste utvei..

grunnen til den lille motoren er alderen min i forhold til gjensidige forsikring hehe

Skrevet

Gratulerer med ny bil, mente ikke å være negativ, men det beste er ofte å kjøpe utgaven man egentlig vil ha. Hvilken årsmodell er det?

Skrevet

ikke no problem bra med kritik... greia er som sagt ett jeg er ung og da er ikke forsikringsselskapene no særlig kamerater hvis det er no motor i morroa. derfor blei det en 1.8l...

men jeg er grise fornøyd med bilen hatt den en uke nå og blir bare mer å mer glad i den!!!!

Skrevet
ikke no problem bra med kritik... greia er som sagt ett jeg er ung og da er ikke forsikringsselskapene no særlig kamerater hvis det er no motor i morroa. derfor blei det en 1.8l...

men jeg er grise fornøyd med bilen hatt den en uke nå og blir bare mer å mer glad i den!!!!

skjønner skjønner! men du må vel egentlig få den godkjent med flere hester å ?

Skrevet

kom til å tenke på om min lille 1.8l som sitter i z3'n har samma blokk som is motorn?? noen som kan svare meg på det og hva i ledningsnettet er anerledes? må jeg bytte eller maskinere om stempla??

takker for alle svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...