Gå til innhold

Hjelp.. spedometer

magnusble
 Share

Anbefalte innlegg

hei, jeg skulle kjøre bilen min ut av bilen nå.. å da jeg setter å nøkkelen å vrir om så står det bare rare tegn der det skal stå km stand.. og bensinmåleren spratt litt opp å etter litt så virka ikke noe i spedometeret som det skal.. noen som har vært borti dette? eller vet hva det er??

jeg har sjekka alle sikringene i boksen å jeg regner med det ikke er flere en 1 sted det sitter sikringer på E36 1992... men det jeg fant ut var at sikring nr 32 Anzùnder var gåen, hva nå en det betyr?.... jeg prøvde å bytte den.. men det hjalp ikke.

håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket alle kontaktene bak på instrumentet?

har tatt av alle deksler under rattet å dratt å dytta på de... men får se om jeg tar av rattet å det så jeg får ut speedometeret i morgen. men tror ikke det er det. etter som det ikke virker da jeg tar handa opp på baksiden å kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta av rattet for å få ut speedometeret på e-36..trekk det helt fram likens som det ligger til vanlig.så bikker du det framover,med viserne nedover..så får du tatt av kablene..så er det bare å dra det ut mot høyre..går akkorat..å det går 2 min å gjøre det..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta av rattet for å få ut speedometeret på e-36..trekk det helt fram likens som det ligger til vanlig.så bikker du det framover,med viserne nedover..så får du tatt av kablene..så er det bare å dra det ut mot høyre..går akkorat..å det går 2 min å gjøre det..:)

tusen takk får tipset :) skal prøve i marra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg prøvde så vidt i dag.. å da jeg dro spidometeret mot meg så kræsjer det p den kappa som sitter rundt ratt stammen.. å da får jeg ikke bikka det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd igjen nå :) å jeg fikk det så vidt ut. men jeg tok av og på alle kontaktene men det ser ikke ut til at det hjalp mye på speedometeret.. det vil fortsatt ikke virke... men av å til så begynner turetelleren og besinmåleren å virke en liten stund, men det er kun få minutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, jeg har en 92mod 5201 og hadde det samme problemet. Og det endte med at etter ca 1 år med irritasjon ble det en tur på VERKSTED. Og når alt var bytta fikk jeg en regning på ca 6000kr. Tror det kosta nesten 2 bare for all feilsøkinga. Så jeg føler med deg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...