Bimmerlars Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Sitat bmwandreas: "Vi har kört 1.8 bar utan problem" Dette var med orginal toppakning og ARP bolter. Er orginalpakning virkelig så rå på M20??
Ole-P Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 etter der jeg har lest hvis jeg husker riktig så funker det med orginal pakning hvis man har o-ringa blokk men er vel sikker noen som kan bekrefte om dette stemmer. men mener å ha lest det noen steder på ppf eller noe men om dem ladet 1.8 er uvist da.
Bimmerlars Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Skrevet Juni 22, 2006 Hvis man o-ringer så kan det være mulig, tror jeg. Men her snakker vi KUN orginal pakning og ARP. Seff annen innmat da.. Dere kan lese her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... aeeb79447d Selvfølgelig mulig at det er visse misforståelser på gang, at Ärtan egentlig mener o-ring OG orginalpakning!
ehrnst Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 han sier faktisk at man kan kjøre orginalpakning og 12/9-bolter på 1.8 bars trykk. trur jeg står over det
Kristov Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Han mener O-ring, org pakning OG ARP for det trykket. Helst bør man sveise vannkanalene i toppen også. Uten o-ring så klarer neppe pakningen noe mer enn 1 bar+ før den gir etter.
TOREBMW Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 okm den klarer så mye uten o-inger har jeg ikke tro på nei..dem bruker mey o-ring...skuddsikkert det
S3TR Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Ladetrykket spiller egentlig mindre rolle, det er detonasjon og unormal forbrenning som tar pakninga. Du kan knekke selv en MLS/ARP/sveisa topp på 1 bar med dårlig tuning! Eller det kan gå bra med 1,8 bar uten særlig effektuttak, men hva er pointet? Bygg med ett effektmål og dimensjoner deretter
Bimmerlars Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Skrevet Juni 22, 2006 Han mener O-ring, org pakning OG ARP for det trykket. Helst bør man sveise vannkanalene i toppen også.Uten o-ring så klarer neppe pakningen noe mer enn 1 bar+ før den gir etter. Er det jeg mente å
propan Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Jeg har kjørt 1,9 kg med min med orginale 12/9 bolter,orginal pakning og piano... Funker enda Du blåser allerede på 0.8 hvis det detonerer og jeg vet om ett par stk som kjører 1.2-1.3 uten piano på b25 også uten problem-da såklart med datasprut og alt i orden. Det er tenningsbanken og vermen som dreper,så er alt det i orden tror jeg nok en klarer 1.8kg uten piano med ARP bolter. Det med sveising av topper er litt oppskrytt tror jeg. Kjørt leenge med min uten at det har skjedd noe der. Men sveiser du så tåler den mer hvis den skulle gå varm etc. Better safe than sorry heter det visst..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå