Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter der jeg har lest hvis jeg husker riktig så funker det med orginal pakning hvis man har o-ringa blokk men er vel sikker noen som kan bekrefte om dette stemmer. men mener å ha lest det noen steder på ppf eller noe men om dem ladet 1.8 er uvist da.

Skrevet

han sier faktisk at man kan kjøre orginalpakning og 12/9-bolter på 1.8 bars trykk.

trur jeg står over det

Skrevet

Han mener O-ring, org pakning OG ARP for det trykket. Helst bør man sveise vannkanalene i toppen også.

Uten o-ring så klarer neppe pakningen noe mer enn 1 bar+ før den gir etter.

Skrevet

Ladetrykket spiller egentlig mindre rolle, det er detonasjon og unormal forbrenning som tar pakninga. Du kan knekke selv en MLS/ARP/sveisa topp på 1 bar med dårlig tuning! Eller det kan gå bra med 1,8 bar uten særlig effektuttak, men hva er pointet?

Bygg med ett effektmål og dimensjoner deretter :)

Skrevet
Han mener O-ring, org pakning OG ARP for det trykket. Helst bør man sveise vannkanalene i toppen også.

Uten o-ring så klarer neppe pakningen noe mer enn 1 bar+ før den gir etter.

Er det jeg mente å :)

Skrevet

Jeg har kjørt 1,9 kg med min med orginale 12/9 bolter,orginal pakning og piano... Funker enda ;)

Du blåser allerede på 0.8 hvis det detonerer og jeg vet om ett par stk som kjører 1.2-1.3 uten piano på b25 også uten problem-da såklart med datasprut og alt i orden.

Det er tenningsbanken og vermen som dreper,så er alt det i orden tror jeg nok en klarer 1.8kg uten piano med ARP bolter.

Det med sveising av topper er litt oppskrytt tror jeg.

Kjørt leenge med min uten at det har skjedd noe der.

Men sveiser du så tåler den mer hvis den skulle gå varm etc.

Better safe than sorry heter det visst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...