Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e36,93 318 har bytta motor på den får noen månder sia,den har aldri kokt over så lenge eg har kjørt me den,å uansett kor lenge bilen har stått på bakking,men så lot eg bilen bakke en gang i vinter i 1-2 timer,å vifta va ikke på,så kokte bilen over,bynte å plages me den at den koker over,så bytta eg vann pompa og termostat på den,tok fra gammle motoren,så funka den greit t våren kom,å da har den kokt over hele tia,vannet spruter opp i kjøke tanken noen ganger skjer det kansje så fort,bytta topp å topppakning,den som va i var sprukket,,funka en dag så bynte den å tulle igjenn,noen gang får eg bare kald luft inni bilen,

noen som vet om sikker feil på den her???

Skrevet

En ide er å sjekke kjølevæskenivået samt sjekke om det er luft i systemet. Det kan være en lekkasje et sted. Står temperturnåla rett opp hele tiden?

Skrevet

Hvis den har kokt igjen så skal du ikke se bort ifra at du har klart å lage sprekk i denne toppen også. Vet ikke helt hvordan det er med din motor, men min M50 tåler ikke å koke. Så du får håpe du har unngått en sprekk, for da kan du like godt bytte hele motoren igjen.

Angående lufting så er det selvfølgelig en stor sjans for at det er luft i systemet hvis du ikke har lufta den etter den kokte. Det du gjør da er at du kapper av bunnen på en halvannenliters-flaske, setter den opp ned og nedi der du heller på kjølevæske/vann, og setter hageslangen oppi flaska (og slår på vannet selvsagt). Husk å åpne lufteskruen så vannet og lufta kommer ut der. Husk også at bilen må være på. Du kan godt slutte å fylle på vann etter en stund sånn at motoren blir varm og termostaten åpner, og så begynne å fylle på vann igjen. Hold på en stund, halvtime-time.

Dette har jeg gjort endel ganger og det funker fint for meg. Jeg har nemlig sprekk i toppen og skal bytte motoren om 2 uker.

En annen ting du bør sjekke er viskosen. Hvis du klarer å stoppe vifta med f.eks. en avis når motoren har vært varm en stund så er nok viskosekoblingen ødelagt. De skal visstnok gå i stykker når motoren koker, uten at jeg skal si det helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...