Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe 4 nye dekk til min e34. Kan jeg ha 225/40/17 forran, og 245/35/17 bak? Eller må jeg ha samma profil bak og framme? Er ikke helt sikker på dette, derfor jeg spør :S Er dette lovlig eller vil biltrangsynet si noe på dette på en evt. kontroll? I verste fall bli bøtelagt?

Mvh en forvirret ferieguru :)

Skrevet

det er desverre ikke lov å ha forskjellige dimensjoner på fram å bak med mindre det er slikt originalt fra fabrikken! mange som bommer på dette.. og bruker mye penger på noe som di ikke får godkjent..

Skrevet

Takk for svar folkens :) Originalt er vel 205-55/16 eller 15" mener jeg. Må jeg da godkjenne det i vognkort om jeg tar f.eks 235-35 framme og bak, eller bare viss jeg skal ha ulik bredde framme og bak? Første bilen min, og blir mitt første dekkjøp så jeg har ganske liten peiling som dere skjønner :) Anbefaler dere å ha lavere profil bak enn framme? Si 235/35 bak, og 225/40 forran? takk på forhånd

Skrevet
Takk for svar folkens :) Originalt er vel 205-55/16 eller 15" mener jeg. Må jeg da godkjenne det i vognkort om jeg tar f.eks 235-35 framme og bak, eller bare viss jeg skal ha ulik bredde framme og bak? Første bilen min, og blir mitt første dekkjøp så jeg har ganske liten peiling som dere skjønner :) Anbefaler dere å ha lavere profil bak enn framme? Si 235/35 bak, og 225/40 forran? takk på forhånd

di kan ikke godkjenne en bil med ulike dimensjoner bake å framme uanz sa di til meg.. men godkjenne i vognkortet må du uanz hvis du ikkej skal ha original dimensjoner.. fikk du svar nå?

Skrevet

di kan ikke godkjenne en bil med ulike dimensjoner bake å framme uanz sa di til meg.. men godkjenne i vognkortet må du uanz hvis du ikkej skal ha original dimensjoner.. fikk du svar nå?

Såklart kan dem det! Min er godkjent med 225/40-18 på 8,5" felg forann. og 255/35-18 på 10" felg bak! så det så!

Men regelen er at du skal ha like dim forann og bak, så lenge du ikke kan dokumentere at det er lov med noe annet på din bil!

Jeg var inne med en feit blekke med papirer, og det gikk rett igjennom!

Skrevet

Jeg hadde også 235/45x17" foran og 255/40x17" bak, på min E34, å grunnen til at dette blir godkjent, er at denne dim, ble levert på M5 (E34)

Skrevet
Jeg hadde også 235/45x17" foran og 255/40x17" bak, på min E34, å grunnen til at dette blir godkjent, er at denne dim, ble levert på M5 (E34)

Måtte du innhente masse dokumentasjon osv og levere til biltilsynet? Eller hadde dei det frå før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...