Lien Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Har lest litt rundt og funnet ut at den skal justeres til 0,3 mm åpning både på innsug og eksos men på de DIY'ene jeg har sett står det at man bare trenger å dreie kammen slik at tappene peker nedover og ikke er i inngrep. Dette skjønner jeg, men betyr det at når kammen ikke står i inngrep så er jeg på TDC? Eller skal jeg kjenne etter i plugghullene for å finne TDC helt 100%?
Gjest Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Bare dra rundt motoren til ventilene veksler på syl nr 1 feks Dvs at eksosventilen lukker og innsugsventilen åpner. Når ventilene veksler på syl nr 1 kan du justere på syl nr 6 og omvendt. Veksler det på syl 2 så kan du justere syl nr 5 og omvendt. Veksler det på syl nr 3 juster på nr 4 og omvedt. Håper dette kan hjelpe litt
propan Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Holder bare at kam tappene ligger nede motsatt av vippen du skal justere.
binlarsen Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 Litt ot. Jeg kjørte 0,25- på sug og 0,28mm på eksos på s38b36. Funka bra det med lite tikking. Du kan snurpe inn litt ekstra på innsugssiden, da ventilen ikke blir like varm, og derav ikke utvider seg like mye.. Boka sa 0,30 på den. Fikk råd av en garva s14 mekaniker om d her..
Lien Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Skrevet Juni 23, 2006 Da har jeg fått svar på det meste men hvilket verkøty trenger jeg for å justere eksenterne?
02 Touring Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 10mm nøkkel , søkerblad og en et eller annet som passer i hullet på eksentret
Lien Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Skrevet Juni 23, 2006 Da har jeg alt jeg trenger. Fikk tips fra BMWCCN at jeg kunne bruke en tynn umbrako som passet nedi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå