Gå til innhold

HEFTIG E36 M3 TURBO


Anbefalte innlegg

Ser det er US M3 motoren.

1025hk og ca 860Nm høres mye ut. Virka ikke som om de hadde så horibelt ladetrykk heller.

DarkZun: Når ble lavmontert (veldig lavmontert!) turbo normalt på BMW 6'r?

90% av alle jeg har sett har hatt høymontert turbo.

Bimmerlars: PPF sitt innsug og orginal innsuget kan ikke sammenliknes flowmessig. De bygger for mest mulig effektiv ladetrykk. Men så kjører de rattlåsracing der borte også.. Artan kommenterte dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er US M3 motoren.

1025hk og ca 860Nm høres mye ut. Virka ikke som om de hadde så horibelt ladetrykk heller.

DarkZun: Når ble lavmontert (veldig lavmontert!) turbo normalt på BMW 6'r?

90% av alle jeg har sett har hatt høymontert turbo.

Bimmerlars: PPF sitt innsug og orginal innsuget kan ikke sammenliknes flowmessig. De bygger for mest mulig effektiv ladetrykk. Men så kjører de rattlåsracing der borte også.. Artan kommenterte dette en gang.

Har lest det jeg også. Var noe med at syl 3 og 4(?) fikk mest med det orginale, mens med deres innsug fikk alle like mye, samt at det flower bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres innsug har jo spjeldet på en kort/tverrsiden (mot mot front/kjøreretningen).

Orginalt har spjeldet midt på langsiden (mot fjærbeinet).

Et illustrasjonsbilde (ikke helt riktig, men viser prinsippet):

flow-patterns.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICS Performance er veldig respektert i BMW kretser i USA. De har blant annet bygget en E36 328 med 635 hk på hjulene med standard innmat i motor, kun annen toppakning.

Denne har også kjørt 10,xx på 1/4 mile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt på glatt isen men for det første er vel ikke HP synonymt med det vi bruker-HK.

Det er derfor det er mange som sier at det er usa hester etc.

Men om det er store forskjellen er meg uvisst.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... &start=270

edit: Og jeg tror ikke på over 1000hk med det oppsettet der med us m3 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...