danielschj Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 jeg lurer på hva det kan være har et problem med girkassa å det der en sånn merkelig skrapelyd i kassa når jeg kjører som kommer vis jeg kjøre i foreksempel i 4 gire på lavt turtall så kommer d skrapelyder noen som vet hva dette kommer utav?
Lien Skrevet Juni 23, 2006 Skrevet Juni 23, 2006 Er det bare når du kjører eller når du girer? I såfall er det synkroniseringsringene som har tatt kvelden..
danielschj Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Skrevet Juni 23, 2006 det er når jeg kjører også vis jeg kan heller ikke gire fort.. men det er under kjøringen jeg har de skrapelydene på lavt turtall
danielschj Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 noen andre som har peiling på dette..
danielschj Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 har nettopp slifta olje på kassa med hjalp ikke noe
Ballder Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 Hmm. Da er det vel noen slitne lager og synch ringer ute og går vil jeg tro. Manglet det mye olje på kassa når du tappet den da? Høres ut som om den kan være "tørrkjørt".
danielschj Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 nei det litt for mye olje når jeg tappet ut oljen.. oljen hadde en bers farge...
Ballder Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Hmmm.... Kan rett og slett være en clutch relatert ting også dette her. Må nok melde pass her, men bers farge hørtes ut som noe mistenkelig ja. Kan virke som om det var en del spon ute og gikk der.
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Så olja var ikke brun? Mener du at lyden er der ved kjøring i 4. gir? Ikke noe spesielt når du girer?
Tomcom2 Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Vist det er når du girer..altså at du merker litt motstand i spaken + skrapelyder så er det synkroniseringen.. Men er det fra 1 til 2 foreksempel? 2 - 3? Ps jeg gadd ikke lese det som stod over..
viper Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 O.T er det synkroniserings ringene som hindrer at giret detter ut av gir?!
Ballder Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 O.T er det synkroniserings ringene som hindrer at giret detter ut av gir?! Nope. Synch'n sørger for at drev oppnår sammehastighet før de skyves helt i inngrep med hverandre.
danielschj Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Skrevet Juli 5, 2006 nei men lurer på om det oxo kan være noe annet for det skraper når jeg ikke har den i gir oxo.. og spesielt i 3,4 giret men oljen hadde en bers farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå