straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 jeg har en e30 320i som går veldig høyt på tomgang når den er kald, den går på rundt 2000 omdr. da er spørsmålet mitt: hva er det som må gjøres for å fikse dette. på forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 Er normalt at gamle BMW`er går høyt på turtallet når de er kalde.. Hvis du stiller den ned vil det resultere i at den stopper når du slipper gassen når den er varm! Men hvor mange omdreininger går den på når den er varm da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2006 den går på rundt 800 omdr. når den er varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 Er normalt at gamle BMW`er går høyt på turtallet når de er kalde.. 2000omdr var vel litt drøyt selv om den er gammel ... 800omdr er normalt på varm m20 motor.. min legger seg rundt 900-1000omdr når den er kald. prøve og rens tomgansregulator se om det hjelper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2006 tomgangsregulatoren sitter den bak på innsugmanifolden? der slangen fra gassspjeldet og vakuumklokka går inn? hva bør jeg bruke for å rense den. kan l jeg rense den med forgasserrens ell rødsprit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 nr 5 på bildet... forgasserens burde fungere ja.. sylinderen inni regulatoren skal være slapp og fin. i ivertfall verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2006 på bilen min så er det et T-stykke i plast der tomgangsregulatoren skal sitte, kan tomgangsregulatoren sitte et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 hvilken modell er 320en din? på de eldste 320 e30 modellene har en kaldstart dyse som gir ekstra bensin når den er kald. det er også samme system på 323. det er normalt at den ligger på 2000. det gjør min og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2006 bilen min er en 87 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 23, 2006 Share Skrevet Juni 23, 2006 Den som slange 13-16 er montert på er kalstart vakum kontrollen din som antagelig er for åpen på kald motor,ta den av og sjekk-hold den under kokende vann og sjekk at den åpner og lukker på kaldt varm vann. Er den justerbar som flere er så juster den litt inn bare. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2006 den delen der kjenner jeg igjen, takk for hjelpen jeg skal sjekke det imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå