Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sant det Håkon. Kanskje litt meir senking framme og.? Har kontakt med selgar no, så eg håpar på å få fleire bilder..

Skrevet
318Is Classe II

Bilder!

Av: Robert Nilsskog

318is Classe II ble produsert som en sportslig sedanversjon fra BMW AG. Den ble også prensentert som en hyllest for de internasjonale touring-mesterskapene på begynnelsen av 1990-tallet som ble kjørt blant annet i England og Italia. Det er produsert også Coupe-versjoner av denne modellen, med et begrenset antall. Det samme er sedanversjonen, det er uoffisielt sagt at sedan-versjonen er det produsert kun 2000 eksemplarer av, og coupe-versjonen skal være under 1000 eksemplarer av.

Teknisk Data:

Sylindervolum 1796 ccm, Antall sylindere; 4, Ytelse;103kw/140hk ved 6000 rpm.

Max dreimoment: 175 Nm ved 4.500 rpm. Toppfart: 213 km/t

Drivstofftype: 95/98 blyfri

Forbruk: landevei; 0,64 l/mil ved 90 km/t, Bykjøring: 1,09 l/mil, Snittforbruk; 0,77 l/mil (blandet kjøring).

Egenvekt: 1.240 kg, Tillatt totalvekt: 1.700 kg.

Hjuldimensjon (std): 225/50-16" VR

Standardutstyr

16" 5-ekered aluminiumsfelger(sportsfelger), M3 frontstøtfanger med integrerte kurve -og tåkelys, pluss noen små spoilerlepper i underkant av frontfangeren (Classe 2 lepper). Sidekanaler fra M3 og M3 bakstøtfanger. I tillegg er det M3 karosserilister med emblem - Motorsport International. Samt en todelt vinge på koffertluka som heter M3 Classe 2 vinge.

Interiøret er fra BMW's originale Sportsseter med M-fargene i setetrekkene, samt er det et eget emblem ovenfor hanskeromluka, under Airbagen - sølvfarget med teksten: BMW Motorsport International. Ellers er det to airbager pluss at elektriske vinduer foran er standard.

Ellers er bilen ganske standard fra en vanlig 318is sedan, bortsett fra et litt lavere understell med avstivete fjærer og dempere. Dette får å kunne få en mer sportslig preg over bilen og samt bedre kjøreegenskaper i stor hastighet i svinger og ujevne veger.

Ekstrautstyr

Oppvarmede seter, Differensialsperre, original alarm, oppvarmede speil, Aircondtion, el. vinduer bak, el. luke, store Bordcomputer, solgardin i hatthylle.Stereo med CD og CD-veksler.

Farger

Av farger som kunne velges på 318is Classe 2 var det; rød (ikke metalikk), Dakargul, Cosmossort metalikk og Alaskablå.

Skrevet

En kamerat av meg var å så på den. Virka veldig fin og ryddig, og i god stand. Han endte opp me å gå for en 318i cab, ellers hadde han nok kjøpt bilen.

  • 3 weeks later...
Skrevet
Da reiser eg å hentar bilen til dama.

Nye bilder her:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1153936

Kva seier dykk til litt meir senking framme? Eg meinar at den skal senkast litt til.

For komfort og fremkommelighet ville jeg latt være.

Jeg kommer ALDRI til å ha en bil med "tøøff" (les: veldig lav) bil som bruksbil igjen. Takke meg til fjellhøy 316i til daglig.

Skrevet

Eg skjønnar PK. Kanskje den er OK når eg får sjå den i virkeligheiten. Dessutan skal jo den rattast av eit kvinnemenneske. Er ikkje bra at den er for lav heller da. ;-)

Skrevet
Eg skjønnar PK. Kanskje den er OK når eg får sjå den i virkeligheiten. Dessutan skal jo den rattast av eit kvinnemenneske. Er ikkje bra at den er for lav heller da. ;-)

Haha, var igrunn det jeg mente, men vil jo ikke fornærme noens nærmeste.

Skrevet

Hehe. Kan jo fort bli dyrt og da.. :-) Trur eg beheld den som den er. Er jo org senka fra fabrikk, så det får holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...