Gå til innhold

Spørsmål om instrumentpanel e30


Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg satte inn ett nytt instrumentpanel idag, ett med turteller. Problemet er at selve speedometerdelen går "bare" til 220 her, istedet for til 240 på min, og således viser det "veldig" feil. Det viser ca 15-20kmt for mye (uavhengig av fart).

Problem nummer to er vel også at kilometertelleren også går mye fortere, og det er jo ikke akkurat positivt..

Kan jeg ta ut selve speedometerdelen av mitt gamle og sette det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om jeg kan ta ut selve speedometeret fra min 89mod 316 (med måler som går til 240kmt), og sette dette over i instrumenthuset til en 318 (av ukjent modell) som har måler som går til 220kmt?

Om dette ikke går noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det skal vell funke greit det etter min mening iallefall...! og 89 mod skal jo ha el-speedometer men blir jo feil allekevell når "skivene" ikke er like!

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle ha noe å si når sensoren på diffen er den samme... Den vil jo gi like mange pulser uavhengig av om du har 220 eller 240 speedometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både 220 og 240 på min 318i 88mod.

Fungerte som det skulle der. Vertfall etter hva fartsmåleren viste.

Her viste det ivertfall mye feil :/

Men dere mener altså at jeg uten problemer kan ta ut mitt speedometer som går til 240 og erstatte det som står i nå(220)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...