Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sjåfør på fest her i går(strandefjorden i sigdal)... Der var det parkering langs veien, og jeg som alle andre parkerte langs veien! Da jeg kom ut hadde en eller annen sauskalle kjørt på speilen på bilen min og knust/ripa opp den, uten å ha lagt igjen en lapp med telefonnr eller noe som helst! Jeg må innrømme at jeg blir skuffa over hvor mange idioter som finnes på veien!

Typisk at sånt skjer, nå som jeg akkurat hadde fått på takforlenger og dekk som passet! Hadde liksom begynt å bli ferdig... :(

Dette var det jeg kom til... Til og med greid å rive av ledningene til den motoren som stiller speilen!

img31311it.th.jpg

Regner ikke med det, men hvis det er noen, til all forundring, skulle høre noen skryte av at de har knust speilen på en sølvfarga BMW 525tds, vil jeg gjerne ha beskjed... Slike folk fortjener seg en skikkelig lærepenge, for dette koster faktisk meg noen unødvendige kroner!

Skrevet

Unødvendig at folk gjør sånn!

Jeg klarer bare ikke å fatte at folk MÅ gjøre sånn!

En gang jeg hadde en Granada stående på en parkeringsplass, en granada som var blank og fin i lakken og som jeg hadde salg på og alt, så hadde noen over natta vært å brutt sund håndtaket på den ene siden, stjelt/knekt av alle emblemene med noe som satte tydelige merker i lakken, og så hadde de svidd vannaviserne over rutene med lighter, og stjelt 2 hjulkapsler. De 2 hjulkapslene som var igjen derimot hadde de sprayet masse sort lakk på og fucket helt..

Og som om ikke det var nok hadde de stjelt vindusviskerne og vridd om begge armene og smellt de i ruta og laget tydelig merke... :evil:

Blir så irritert når folk gjør slik!

Og jeg som hadde salg på bilen da dette skjedde, og nå står den bare å venter på å bli spiker etter at jeg ikke fikk solgt mere enn stylinga.. :(

Skrevet

Ja, skulle bare sett han i det han gjorde... Da skulle jeg tatt han igjen og gitt han grisejuling! Med mindre det var ei jente da... Da hadde nok oppgjøret kun blir kapitalt!

Skrevet

Det er en ond sirkel. Når folk selv har opplevd å få påført slike skader på sin bil så gidder de selvfølgelig ikke å gjøre opp når det er dem selv som har vært borti noen. Da har man på en måte gjort opp for ens eget tap. Av og til kan man sikkert snuble over noen som prøver å få stjerner i himmelen ved å alltid gjøre det som er etisk og moralsk riktig, men antallet slike personer utgjør sikkert bare en promille av befolkningen.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hva som er problemet med å legge igjen navn og telefon nummer. Man har bilforsikring så hvis skadene er store så går det forsikrings messig uansett. Om det ikke går på forsikring hva er galt med å slenge pengene på bordet å vise at man er kar?

Jeg takker vitnet for hjelp den dag i dag, og Politiet for å reagere aggresivt ovenfor en som knuste fangern min å stakk av på en parkeringsplass.

Hadde ikke vitnet lagt igjen lapp på bilen min, så hadde jeg sitti med en regning på over 10.000.

Skrevet
Jeg skjønner bare ikke hva som er problemet med å legge igjen navn og telefon nummer.

Problemet er at det koster tid og penger å legge igjen navn og nummer. Ikke kom å fortell meg at du ikke ville beholdt pengene hvis du fant en tusenlapp på gata. Samme prinsipp. Hadde verden vært perfekt så hadde man ikke trengt å låse husdøra om natta. Og politi, securitas, tollvesen og parkeringsvakter ville vært overflødige.

Du kan selvfølgelig være ærlig og alltid gjøre opp for deg når der er du som har bulka en annens bil, men det betyr ikke nødvendigvis at andre vil være like ærlige tilbake. Det kan selvfølgelig være provoserende, men sånn er verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...