bauf2k Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 holder på å bytte dempere og fjøre fremme,men får faen ikke av demperen. har noen bilder: får ikke ned den bolten der,sitter som bare faen. samme på andre siden,bolt som går igjennom demperen som sitter som støpt. trodde det var bare å slå dem litt ned,men det har jeg prøvd. hva gjør jeg galt??
Michael Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 Ser du har denga på den uten å ha mutteren skrudd litt på , da går gjengene åt skogen... Må ha en avtrekker for å få av den der.
Jan e34 Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 Skaff deg en kulebolt-/endeleddsavdrager. Selges hos Torshov og andre bilrekvisitaforhandlere for en hundrelapp.
eriklepe Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 de detter av tilslutt ettr å ha hamret løs på godset rundt. Disse boltene er kon, slik at de skal sitte. Du skal altså ikke slå på bærearmen med på hjulnavet.
bauf2k Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 så de er ikke festet på et annet vis,skal altså bare slåes ned.. men sitter som faen da,liker ikke å slå så mye. slo litt først uten mutter på,ja. men satte på mutter for å skåne boltene har ikke fått av bremseskiva,pga umbrakoskruen som sitter på bremseskiva ikke er helt go. får ikke feste med umbrakonøkkel. så da kan jeg ikke slå på navet men får bare fortsette å slå da. takker for raske svar.
K.T Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 Har kan du se hvordan slike verktøy ser ut, di er gode å ha når en holder på det der.. Som du ser finnes det en rekke forsjellige varianter, jeg har desse 3: rekke forsjellige varianter, eg har desse 3:
bauf2k Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Skrevet Juni 25, 2006 åh,genialt. sånt må jeg årne meg. sånt får man kjøpt på bilrekvisitaforhandlere? får sjekke det imorgen.
eriklepe Skrevet Juni 25, 2006 Skrevet Juni 25, 2006 så de er ikke festet på et annet vis,skal altså bare slåes ned.. men sitter som faen da,liker ikke å slå så mye. slo litt først uten mutter på,ja. men satte på mutter for å skåne boltene har ikke fått av bremseskiva,pga umbrakoskruen som sitter på bremseskiva ikke er helt go. får ikke feste med umbrakonøkkel. så da kan jeg ikke slå på navet men får bare fortsette å slå da. takker for raske svar. ikke slå på bolten, det hjelper ikke. Det beste er selvsagt endeleddverktøy. Har knekt tre stk slike verktøy fra biltema, så de tåler intet.
Jan e34 Skrevet Juni 26, 2006 Skrevet Juni 26, 2006 Jeg kjøpte mine hos Torshov og har brukt dem flere ganger
Scirre Skrevet Juni 26, 2006 Skrevet Juni 26, 2006 ikke slå på selve bolten nei, men slå på det jernet bolten sitter gjennom i.. å få en kompis til å legge litteranne vekt på selve bolten (ikke for mye..) plutselig skvetter det av gjelder bare å treffe riktig.. kompis av meg klarer det hele tiden på 2-3 slag
bauf2k Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 var og kjøpte endeleddsavdrager og fikk av med en gang, men da jeg skulle sette på demperen igjen på de 2 boltene nederst,var det noe som gikk galt tror jeg.. boltene på begge sider går rundt ilag med mutteren.. betyr det da at de foringene er ødelagt ellerno?? synes det var rart at det var slik på begge. har ikke vært hardhendt med de. og nå får jeg faen ikke av den ene mutteren på venstre siden,pga at bolten går rundt med mutteren og mutteren sitter bom fast. grrr...
Bmwfanatic Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 typisk det der.. hehe..! "bolten" er konisk, det vil si att du må legge press på den for att den skal holde seg fast, om du skjønner.. sett en garasjejekk under den, og jekk dem opp, og deretter skru igjen
bauf2k Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 jepp,var det jeg åsså tenkte. så jeg satte garasjejekk under bolten,men til ingen nytte,funket på høyre siden,men ikke venstre. edit: ja,jeg sier "bolten" fordi jeg er ikke sikker på hva navne er,men det stikker en bolt opp av den,så sier bare det ;P litt fersk med sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå