Bimmerlars Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Finnes det noen som har montert Chevrolet LS1 motor + 6-trinns manuell som er til LS1 motoren i E30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2006 Tar det som et nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juni 27, 2006 Share Skrevet Juni 27, 2006 Tvilsomt om det er blitt gjort. Putter ikke grisehjerte i en BMW. Er jo folk som har putta både V8 og V12 i E30, men da BMW motorer. Har også sett både volvo og supra motor i BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 27, 2006 Share Skrevet Juni 27, 2006 Om ikke Ls1 motor, så har jeg sett et par E30'r med V8 motorer fra Amcar, blant annet cuda motor. Hvis man faktisk ikke har en mani som tilsier at man MÅ ha en BMW motor under huven så er ikke Amcar motorer noe dumt. Sett i forhold til effekt så er de lattelige billige. Se på delepriser på NYE deler til Amcar kontra f.eks BMW. Du vil bli sjokkert! Alt av bil er lattervekkende billig i USA kontra Norge. Du må nesten ta beroligene sprøyte før du drar over. Vet det er (eller var, før de ble hacka) et prosjekt på PPF om en som satte chevy vri 8 i E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juni 27, 2006 Share Skrevet Juni 27, 2006 ls1 er ingen dum motor, smallblock aluminiumsmotor. Er litt usikker på om jeg hadde gjort det, men hvis jeg skulle ha satt åtter i e30 måtte det blitt den p.g.a vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juni 27, 2006 Share Skrevet Juni 27, 2006 Det er allerede gjort, en i england som har det i en E30 M3. Sjekk www.e30.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2006 Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig! Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut. Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til. I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe! Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2006 Det er allerede gjort, en i england som har det i en E30 M3. Sjekk www.e30.de Hmm.. Fant den ikke jeg. Søkte og ordna, men lyktes ikke. Hvor finner jeg den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 27, 2006 Share Skrevet Juni 27, 2006 Det er allerede gjort, en i england som har det i en E30 M3. Sjekk www.e30.de Denne du tenker på? http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01420.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig!Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut. Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til. I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe! Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger! Er vel ikke helt samma kassa som viper, er sikker no tremec greier det og, den på ls1 er vel t56, mulig det er en annen utgave av t56 som sitter på vipern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2006 Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig!Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut. Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til. I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe! Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger! Er vel ikke helt samma kassa som viper, er sikker no tremec greier det og, den på ls1 er vel t56, mulig det er en annen utgave av t56 som sitter på vipern Funnet ut at den på Viper er en forsterket T56. Ser da ut som Camaroer og Corvetter burner også så tror ikke kassa ryker med det første Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Fungerer helt greit den t56 kassa på camaro/firebird, men den gir seg ettervert den og, tror f.eks en 5/6-trinn richmondkasse hadde funka fint til en ls1 med en del hester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2006 Drømmer om dogkasse med sekvensielt skift fra Mobec Koster bare 93000,-..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå