Gå til innhold

Ls1 i E30


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Om ikke Ls1 motor, så har jeg sett et par E30'r med V8 motorer fra Amcar, blant annet cuda motor.

Hvis man faktisk ikke har en mani som tilsier at man MÅ ha en BMW motor under huven så er ikke Amcar motorer noe dumt. Sett i forhold til effekt så er de lattelige billige. Se på delepriser på NYE deler til Amcar kontra f.eks BMW. Du vil bli sjokkert!

Alt av bil er lattervekkende billig i USA kontra Norge. Du må nesten ta beroligene sprøyte før du drar over.

Vet det er (eller var, før de ble hacka) et prosjekt på PPF om en som satte chevy vri 8 i E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig!

Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut.

Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til.

I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe!

Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig!

Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut.

Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til.

I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe!

Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger!

Er vel ikke helt samma kassa som viper, er sikker no tremec greier det og, den på ls1 er vel t56, mulig det er en annen utgave av t56 som sitter på vipern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min bygges for å kjøre raske rundetider. Derfor er vekt et viktig tema. En åtter er kortere enn en sekser, altså mindre vekt fremover på snuta på bilen. LS1 motoren er lett pga. alu blokk og topper. Tilgangen på trimdeler er enorm, og ikke minst dritbillig!

Dette er ingen jenkijallamotor heller.. Er en alu innsprøytningsmotor med direct fire bla. Man får til og med kjøpt en slags adaptersak til hjernen til den så kan man styre tenning og drivstoff som man vil=datasprut.

Er vel 320hk orginalt tror jeg, og med andre topper(evnt. porting av de som sitter der kanskje) og en vassere kamaksel så får man 450hk!! Alt av det orginale på motoren holder til denne effekten også. Skal man over 500 må råere innmat til.

I tillegg så sitter det 6 trinns manuell kasse fra dodge viper og dodge ram srt-10 på disse motorene, og det heller ingen ulempe!

Når man ser på fordelene med en slik motor kontra en fra BMW så glemmer man fort at "BMW skal ha BMW motor" ihvertfall jeg. Bygger for at det skal gå fortest mulig, uten at det skal koste enormt med penger!

Er vel ikke helt samma kassa som viper, er sikker no tremec greier det og, den på ls1 er vel t56, mulig det er en annen utgave av t56 som sitter på vipern

Funnet ut at den på Viper er en forsterket T56. Ser da ut som Camaroer og Corvetter burner også så tror ikke kassa ryker med det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...