Scirre Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Som sagt, har en e30 som skal lakkes svart, grunnet nye framdører hvor alle listene er orginalt svarte så tenkte jeg å lakke alt svart.. Eneste problemet er at lakken sliter litt med å holde seg fast i crommen.. Noen som har noen tips? Tenkte litt på å kanskje bare dra noen lag med solfilm over cromlistene? Det holder jo ikke i lengden kanskje det heller, men letter å bytte solfilmen innimellom enn å drive å lakke dem hele tida.. Beste hadde vært om noen har sorte lister til 2dørs e30 til salgs, men sliter med å finne
Mr_Sunde Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Er det Kromlister, eller polert aluminium? Er det kromlister så er det vel greit å prøve å rubbe de, eller slipe med fint sandpapir for deretter å sprøyte på et par strøk med grunning. Bruk plastgrunning viss det er problem med heft. Er det polert aluminium så må du rubbe/slipe for deretter å ha på syregrunning som er beregnet for aluminium. Deretter er det bare å grunne og sprøyte på svart farge.
mEhE Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 har du bare lakkaa rett over uten forarbeid?da vil det nok ikke sitte lenge.. jeg pussa og matta ned godt deretter spraya jeg på tynne lag med grunning til lista blir helt hvit..venta 1 time(husker ikke helt nøyaktig) så spraya jeg over lakk..venta enda 1 time ca å la på klarlakk.. husk å spray med handa i bevegelse,altså ikke bare spray på et punkt. lakken sitter som en skudd hos meg ivertfall.. mulig også billiglakk ikke sitter så godt? edit: jeg går ut i fra det var taklista du mente?
Scirre Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Skrevet Juni 27, 2006 lister rundt vinduene osv samt taklista ja. har ikke prøvd å lakkere det enda nei, men hadde en bil hvor forrige eier hadde lakkert cromfangeren sin uten noe forarbeid.. det ble ikke veldig pent.. men okaj, skal prøve å gjøre som dere sier takker for kjapp respons! hvordan er listene rundt vinduene festa? er det bare klemt på? Noen fiks måte å få det av uten å ødelegge?
mEhE Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 er ikke sikker på rundt vinduene.. men taklista må du være forsiktig med ,den bøyes lett og blir stygg.. du kan dra den av forsiktig foran(med frontruta) og ta dra av den lille skøten bak. så slår du med en trekubbe e.l eller skyver du den mot fronten på bilen..
Scirre Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Skrevet Juni 27, 2006 okaj takker! noen som vet hvordan listene rundt rutene/dørene er festa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå