Forsker'n Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Hjelp! Skal kjøre min slitne e34 (245.000km) fra Tromsø til Bergen over helgen Var ute å kjørte med tilhenger i dag, noe som jeg skal på turen. Det begynte å riste/hakke når jeg løste den etter en halvtimes kjøring. Er redd dette utvikler seg og plutselig står jeg uten aksling langt inni svenskeskogene. Ka høres dette ut som? Drivknuter, kardangen eller girkassen? Klarer jeg å fikse dette i løpet av noen dager??
OKSE Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Det kan være forskjellige ting. Kast i clutchplata, olje på clutchen. Varmgang slik at det har komt blå flekker på svinghjul........
tore Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 jeg hadde det samme problemet med min e34 når jeg var og hentet den.. men en kompis av meg sa at jeg måtte kjøre litt hardt å slite litt akslinger og clutch.. og det hjalp faktisk, men jeg hadd ikke noe ulyder i min bil når dette sjedde.. annet enn at det hørtes ut som motoren ville rive seg løs da
Forsker'n Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Skrevet Juni 27, 2006 Vet ikke helt om den bør slites mer ut. Har kjørt sidelengs i snøfonnene her oppe i nord stort sett hele vinteren. Min kone var ute å kjørte nå nettopp og hun mente "ristingen" var borte... Det tyder jo litt på at all manøvreringen og clutchingen tidligere i dag førte til at clutchen gikk varm. Ellers så virker det som om hele drivverket er "løst". Kan dette skyldes mellomakslingen og denne her hardykoblingen mange snakker om?
TexWiller Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Sjekk del nr 2 den kan lage slike symptomer. Ellers pleier jo husforingen i bakstillingen og ryke da føles jo det jo som om alt er løst bak på bilen og det forsterkes masse ved kjøring av tilhenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå