Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Skal kjøre min slitne e34 (245.000km) fra Tromsø til Bergen over helgen Var ute å kjørte med tilhenger i dag, noe som jeg skal på turen. Det begynte å riste/hakke når jeg løste den etter en halvtimes kjøring.

Er redd dette utvikler seg og plutselig står jeg uten aksling langt inni svenskeskogene.

Ka høres dette ut som? Drivknuter, kardangen eller girkassen? Klarer jeg å fikse dette i løpet av noen dager?? :shock:

Skrevet

Det kan være forskjellige ting. Kast i clutchplata, olje på clutchen. Varmgang slik at det har komt blå flekker på svinghjul........

Skrevet

jeg hadde det samme problemet med min e34 når jeg var og hentet den.. men en kompis av meg sa at jeg måtte kjøre litt hardt å slite litt akslinger og clutch.. og det hjalp faktisk, men jeg hadd ikke noe ulyder i min bil når dette sjedde.. annet enn at det hørtes ut som motoren ville rive seg løs da :wink:

Skrevet

Vet ikke helt om den bør slites mer ut. Har kjørt sidelengs i snøfonnene her oppe i nord stort sett hele vinteren.

Min kone var ute å kjørte nå nettopp og hun mente "ristingen" var borte... Det tyder jo litt på at all manøvreringen og clutchingen tidligere i dag førte til at clutchen gikk varm.

Ellers så virker det som om hele drivverket er "løst". Kan dette skyldes mellomakslingen og denne her hardykoblingen mange snakker om?

Skrevet

bmw2de.th.gif

Sjekk del nr 2 den kan lage slike symptomer. Ellers pleier jo husforingen i bakstillingen og ryke da føles jo det jo som om alt er løst bak på bilen og det forsterkes masse ved kjøring av tilhenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...