Gå til innhold

Kan bilen koke uten at temperaturmåleren viser det?


gematu
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skulle lufte bilen. Men vannet kjentes veldig varmt ut. Det ble spydd ut som en vulkan ut av lufteskruen. Men temperaturmåleren inni dashbordet viste helt vanlig (midt på). Kan jeg stole på at temperaturmåleren viser det den skal på alu-toppen min?

Jeg hadde desverre ikke mer kjølevæske, så det ble nesten bare vann. Kan jeg kjøre på kun vann en stund? Jeg skal skifte imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er for lite vann på bilen vil du ikke se det på temp måleren. Dette skyldes at vannet som sirkulerer rundt selve sylindere og rundt i motoren ikke kommer i kontakt med temp måleren, det vil være luft og et trykk som gjør sånn at du ikke legger merke til det.

Men har du et helt greit vann nivå i bilen vil du se at temp måleren reagerer.

Vis bilen koker over og du i senere tid merker at du mister kjøleveske, burde du sjekke oljen og se om den begynner og bli "utvannet" eller brunere i fargen, da kan du ha ødelagt topp pakningen :P

Gematu : Så lenge ikke vannet har mulighet til og fryse kan du kjøre på vann en stund. Men anbefales og ikke gjøre det for lenge fordi kjøleveske har en anti rustende virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...