Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E34 som har gått passe langt og har fått sine fine tikkelyd...

Må kamaksler og vippe armer byttes for å bli kvitt problemet eller er det enklere løsninger :?:

Skrevet

kommer egentlig litt ann på å lenge den har tikket? og hvor mye?

du kan ja prøve å bytte olje , oljefilter etc!

Skrevet

Hvis ikke oljeskift hjelper, så stikker du innom ei bilsjappe, kjøper deg ett søkeblad (for å justere ventilåpning, og åpningen på selve tennsatsen på tennplugger og slike ting..) åsså stikker du innom en BMW-forhandler å får vite hvor mye ventilene skal være justert, så drar du hjem å hiver av topplokket (ikke hele toppen) åsså justerer du ventilklaringen, så skal tikkingen forsvinne..

Kan også være noe foringer/lager eller noe hvis det er det på kamakslingene som er slitte. :wink:

Skrevet

er nyeier på bilen så hvor lenge vet jeg ikke. olje er skiftet.. har hatt endel biler før med tikk, så vet at at noe må byttes, har ikke kikket på kammen, men kanskje det hjelper å bare bytte vipp armene?

Er klar for å bytte alt jeg, men hvis jeg kan spare tusen lapper, så gjør jeg heller det liksom..

:lol:

Skrevet

Burde kanskje få justert ventilene!

I tillegg kan du jo kjøre en "motorvask/rens", samt bytte olje og filter.

Jeg har en Ford Mondeo som tikker litt(tikket mer før). Den brukte jeg QMI innvendig motorvask på, etterfulgt av ny olje og filter. Tikkingen ble nesten borte etter "motorvasken".

Skrevet

Okey! Jag har hørt at sånn innvendig vask på gamle motorer ikke er bra. gjorde det på en scorpio jeg hadde å den motoren knela, men uansett da, forrige eier påstår at ventilene er justert..

Skrevet

Skader ikke med en ny ventiljustering. Da får du sjekket de med dine egne øyne!!

Det at innvendig motorvask kan skade motoren tror jeg ikke noe på! Min Mondeo som jeg har brukt det på er en 94 modell(jeg har hatt den siden Nov 04) og den går som en klokke i dag, selv etter 3 stk rens av motoren(har gjort det hvert andre oljeskift).

Min bedre halvdel, les: hun jeg deler postkasse med...kjøpte nylig en Golf 92 mod. Den harket og gikk da vi hentet den. Jeg tok da en innvendig motorvask, etterfulgt av olje/filter-bytte. Nå "maler" som en klokke!

Skrevet

skal ikke si noe sikkert jeg, men har hørt av mekanikere at i forhold til den "motorvasken" så har du på gamle motorer avleieringer å shit som vil løsne å kan tette blant annet olje ganger etc.. Jeg tørr ihvertfall ikke gjøre det engang til. hehe

Thanx anyway :)

Skrevet

Hele poenget med innvendig motorvask er å fjerne slike avleiringer etc, slik at oljen kan renne fritt der den er ment å renne!

Avleiringer er noe som bygges opp over tid. Du har ingenting å tape på å prøve! Bilen din er jo ikke svingammel, i og med at det er en E34.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...