Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke snakk om hensikt,men faktisk ikke mulig.

Men det finnes noe juks og fanteri da-men koster 2500-3000kr. Men det er kun for lydens skyld.

Skrevet

kjenner en som har en dumpers på en ford ranger 2,5td

den lager go lyd. har heim sveisa effektanlegg, så det høres ut som en traktor på lavt turtall. men blir lav lyd av dumpersen. lavt turbotrykk

Skrevet

En dieselmotor vil aldri lage psjjjt-lyd, da den ikke har gasspjeld. Dumpventil på diesel vil aldri åpne - hvor skal styretrykket hentes fra???? Vakumpumpe i kupéen? :)

Dumpe ventilens hensikt er å fjerne overtrykket foran gasspjeldet når det stenger. Inget gasspjeld - inget overtrykk.

Skrevet

Det som ikke vil virke er styreslangen som hentes fra innsugsmanifold - for trykket der vil alltid være lik trykket ved dump.

Man kan jo åpne den ved elektronisk hjelp, men husk at den lufta som slippes ut er luft som egentlig skal skyve eksosturbinen. Turboen vil raskt miste farten og gratulerer: - Du har montert et system som forsinker responsen etter girshift....eller tar jeg feil?

Luft går jo som det meste annet minste motstands vei. Å slippe unna via dumpventilen er jo mer behagelig enn å gå gjennom motoren og så dytte eksosturbinen rundt. Men så er akkurat det noe av vitsen med en turbo. Å ha høy hastighet på turboen altså.

I mine øyne blir den sanne effekten av å sette dump på en dieselmotor den rake motsetning av å sette dump på en bensinmotor.

Skrevet

hmm.. funker med pop off på diesel, men vakumet som styrer pop offen er elektronisk styrt. legger en bryter under gassen å masse drit, vi gjorde det på en audi a4 1,9 tdi. Ble rimeli fet lyd, men dn dumpa utruli mye for d går jo ikkeå kjøre en tdi uten att turboen snurrer :roll: . kunne ikje kjøre uten att dn dumpa:p

Skrevet

riktig som trotto sier, du vil faktisk miste effekt da du vil stoppe spinninga på turboen å den vil bruke et lite sekund på å bygge opp trykk igjen.

Inget spjelt - inget dump.

Dessuten så er det en del i dette landet her som kan litt bil, å når det kommer en diesel med dump vil alle disse tenke; JALLA.

Skrevet

Hvordan blir det med dumpventil på en automat? Der vil jo trykket bli opprettholdt selv ved girskift så da vil man vell egentlig ikke tjene noe særlig på det?

Skrevet
Så da går det altså an men det er masse arbeid,men blir det ikke jalla om man må til å lage bryter under gass pedal??

Og hvordan evt gjør man det??:P

Jo det er jalla (etter min mening) men du må som sagt få vakum fra noe sted. Da må du kompansere mangel på vakum i dieselbilen med en vakumpumpe av noe slag og en bryter som slås på når du slipper gassen.

Alt dette ink. monteringsanvisning følger med når man kjøper et slikt diesel dump valve kit :)

dette f.eks: http://www.superstyling.no/shop/product ... 0baaf3ef7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...