BMW525tds-97 Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Noen som vet om det går an å sette dumpventil på 525tds 1997??
mEhE Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 etter det jeg har forstått er ikke dette noe hensikt grunnet deisel ikke har gasspjeld.
propan Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 Ikke snakk om hensikt,men faktisk ikke mulig. Men det finnes noe juks og fanteri da-men koster 2500-3000kr. Men det er kun for lydens skyld.
Nino Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 en kar her i bygda har koblet på en dump på golf diesel'n sin. men, det er nok mest for lyden sin skyld...
RuJu Skrevet Juni 28, 2006 Skrevet Juni 28, 2006 kjenner en som har en dumpers på en ford ranger 2,5td den lager go lyd. har heim sveisa effektanlegg, så det høres ut som en traktor på lavt turtall. men blir lav lyd av dumpersen. lavt turbotrykk
BMW525tds-97 Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Skrevet Juni 29, 2006 etter det jeg har hørt blir det bare tull pga av luftmengdemåler,stemmer dette??
Trotto Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 En dieselmotor vil aldri lage psjjjt-lyd, da den ikke har gasspjeld. Dumpventil på diesel vil aldri åpne - hvor skal styretrykket hentes fra???? Vakumpumpe i kupéen? Dumpe ventilens hensikt er å fjerne overtrykket foran gasspjeldet når det stenger. Inget gasspjeld - inget overtrykk.
dbarosen Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Funker dette??? http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6874
Trotto Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Det som ikke vil virke er styreslangen som hentes fra innsugsmanifold - for trykket der vil alltid være lik trykket ved dump. Man kan jo åpne den ved elektronisk hjelp, men husk at den lufta som slippes ut er luft som egentlig skal skyve eksosturbinen. Turboen vil raskt miste farten og gratulerer: - Du har montert et system som forsinker responsen etter girshift....eller tar jeg feil? Luft går jo som det meste annet minste motstands vei. Å slippe unna via dumpventilen er jo mer behagelig enn å gå gjennom motoren og så dytte eksosturbinen rundt. Men så er akkurat det noe av vitsen med en turbo. Å ha høy hastighet på turboen altså. I mine øyne blir den sanne effekten av å sette dump på en dieselmotor den rake motsetning av å sette dump på en bensinmotor.
Nygaard Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 hmm.. funker med pop off på diesel, men vakumet som styrer pop offen er elektronisk styrt. legger en bryter under gassen å masse drit, vi gjorde det på en audi a4 1,9 tdi. Ble rimeli fet lyd, men dn dumpa utruli mye for d går jo ikkeå kjøre en tdi uten att turboen snurrer . kunne ikje kjøre uten att dn dumpa:p
ehrnst Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 riktig som trotto sier, du vil faktisk miste effekt da du vil stoppe spinninga på turboen å den vil bruke et lite sekund på å bygge opp trykk igjen. Inget spjelt - inget dump. Dessuten så er det en del i dette landet her som kan litt bil, å når det kommer en diesel med dump vil alle disse tenke; JALLA.
Nygaard Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 jaja.. er jo for show:P syns det er blod harry menneh er jo lov å prøve, og ikke for å glemme.. egene meininge;)
BMW525tds-97 Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Skrevet Juni 29, 2006 Så da går det altså an men det er masse arbeid,men blir det ikke jalla om man må til å lage bryter under gass pedal?? Og hvordan evt gjør man det??
Lien Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Hvordan blir det med dumpventil på en automat? Der vil jo trykket bli opprettholdt selv ved girskift så da vil man vell egentlig ikke tjene noe særlig på det?
ehrnst Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Så da går det altså an men det er masse arbeid,men blir det ikke jalla om man må til å lage bryter under gass pedal??Og hvordan evt gjør man det?? Jo det er jalla (etter min mening) men du må som sagt få vakum fra noe sted. Da må du kompansere mangel på vakum i dieselbilen med en vakumpumpe av noe slag og en bryter som slås på når du slipper gassen. Alt dette ink. monteringsanvisning følger med når man kjøper et slikt diesel dump valve kit dette f.eks: http://www.superstyling.no/shop/product ... 0baaf3ef7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå