RFlusund Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Min kjære, kjære 1992 E36 320i Sedan lugger under 1500rpm. Den har forøvrig gått 270000 nå, så jeg regner med den er sliten. Den går fint på tomgang, men når jeg kommer på ca. 1300rpm å gjir endel gass (spesielt når jeg legger pedalen fort ned) så "skyter" den. Over 1500rpm går den helt fint. Men synst at den drar dårligere en hva den gjorde. Smellet kommer fra innsuget, hører det godt p.g.a har K&N filter på den. Motoren skyter 1 gang, fusker i et halvt sekund og så går den fint igjen. Bilen har vært avskiltet nå siden oktober, men skal ha skilt på den igjen nå. Avskiltet p.g.a jeg flyttet og ikke hadde råd til å bruke bilen. Jeg skal skifte plugger nå når jeg får skilt på den, men tviler på jeg kommer til å kjøpe Halo plugger igjen da de kostet endel. Men skal sjekke at jeg får skrudd pluggene helt inn, synst å huske jeg slet litt med det. Skiftet plugger ifjor og bilen funket heilt fint fram til neste motorvask. Da fusket den forferdelig på alle turtall. Skrudde ut pluggene og fikk fjernet alt vannet som hadde havnet nedi pluggbrønnene. Etter det gjekk den fint igjen, men da startet den tidligere nevnte fuskingen. Har Halo plugger på han nå. Her er link -> http://www.ontop.nu/norge/norgeindex.htm Har søkt på forumet, men har ikke funnet noen noen tråder der dette er nevnt. Om noen har LITT peiling på hva det kan vær, så blir jeg veldig takknemlig. Skal ringe BMW å spør uansett. Ett siste spørsmål: Hva koster det å skifter registerkjede på rekke-6'ern? Regner med det er ganske dyrt siden motoren må åpnes. Er nevenyttig selv og liker og skru, men akkurat det virker litt for skummelt for en uerfaren fyr som meg. Takk for meg
javewl Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Dersom du finner en god brukt motor, vil dette være et like så godt alternativ. De ligger vel på en 5-10.000.
en325ic Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 hmm kansje du har falskluft?! prøv å sprei startgass runt innsuget mens motorn går på tomgang! vist motorn øke turtale så er d falskluft som er problemet!
RFlusund Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 Takker for svar, skal prøve å kjøpe NGK plugger igjen. Skal også prøve å spraye startgass rundt innsuget, men slangen til luftfilteret er ny og trur ikke den har sprukket igjen. Skal selvfølgelig prøve dette. Får gjort dette neste helg, skal legge inn svar på forum om hvordan det gjikk. Bor i Bergen nå, skal ha ferie fra neste helg og reiser til sunnmøre der bilen står og venter på meg. Igjen, takk
RFlusund Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Skrevet Juli 20, 2006 Hei hei! Problemet med fuskingen er nå løst Det var vann nedi den ene pluggbrønnen, MYE vann! Pakningene på mellom topp og coil er tydligvis ikke tette. Hele pluggen var under vann. Der var fukt i alle brønnene. Jeg tørket opp alt vannet og satte på nye NGK plugger. Nå drar han helt fra tomgang uten et eneste "rykk" Prøvde også det med startgass, slangen var tett. Motoren gjekk upåvirket på tomgang. Halo pluggene var forøvrig helt fine. Sikkert vannet som har skapt feiltenning. Jaja, da er det problemet løst. Skal tråden slettes da eller? Er ny på dette med forum. Igjen, takk for tips:)
Patrick B Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Flott at problemet løste seg! Nei tråden slettes ikke, da den kanskje kommer til hjelp for noen andre en gang de sliter med nevnte feilsymtomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå