Lien Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Løftet bilen bak i går og la merke til at hjulene bak gikk hver sin vei. Etter som jeg har forstått skal hjulene på en bil med diff brems gå samme vei? Alle E23 745i kom med 25% diff brems men siden standard testen viste det motsatte så lurte jeg på hvordan jeg kan teste dette enklest mulig? Har prøvd å spinne så vidt på grus men den spinner bare på et hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 hmmm.....virker som om noe er gåent eller bytta. med mindre det er sånn viskose greier, den sperrer vel mer og mer jo mer man spinner, men iom at du har prøvet på grus vil jeg tro det er noe som er galt eller bytta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2006 Syntes det er rart i grunn. En diff er jo ikke akkurat så veldig avansert og i tillegg er bilen aldri kjørt hardt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Syntes det er rart i grunn. En diff er jo ikke akkurat så veldig avansert og i tillegg er bilen aldri kjørt hardt med. vet ikke om det står på alle diffene til (eldre) bmw'r men på de som er på e30 så står det en S i forbindelse med (serie) nr på diffen. så er jo en mulighet å sjekke det hvis du tilfeldig er under å ser på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 vist den ikkje spinn på begge på grus tvilar eg på at der er sperre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2006 vist den ikkje spinn på begge på grus tvilar eg på at der er sperre! Det er ikke sperre, det er 25% diff brems. Nå skal det sies at jeg ikke spant langt, maks 1 meter så da kan det jo være at den ene hjulet ikke har gått lett nok til at bremsen har slått inn. Skal se på serienummeret på diffen og eventuelt prøve å spinne litt lenger.. Hvor på diffen står dette nummeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 på min diff står det på et skilt festet med en kraftig bolt. du ser det om du går under bilen bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2006 Skal sjekke i morgen jeg.. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 den snurre hver sin vei testen var hvis ikke så veldig pålitlig ifl flere her på fora... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå