Gå til innhold

Varmgang på tomgang

Moose
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520i e34 som blir varm på tomgang når den står i litt motbakke. Noen som vet hva dette kan være? Nåla går helt opp på rødmerket på et par-tre minutter, men går fort ned igjen når jeg begynner å kjøre. Har også vært borti at den blir varm i 5. gir i lave hastigheter, men kommer seg igjen viss jeg girer ned til 4. :? Kan det være noe så enkelt som lite kjølevæske, eller er det mer avansert? Skal ta en runde i bilen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520i e34 som blir varm på tomgang når den står i litt motbakke. Noen som vet hva dette kan være? Nåla går helt opp på rødmerket på et par-tre minutter, men går fort ned igjen når jeg begynner å kjøre. Har også vært borti at den blir varm i 5. gir i lave hastigheter, men kommer seg igjen viss jeg girer ned til 4. :? Kan det være noe så enkelt som lite kjølevæske, eller er det mer avansert? Skal ta en runde i bilen i helga.

Har nøyaktig samme problem som deg! utrolig irriterende!! Si ifra om du finner ut hva som er feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ihvertfall at det er nok kjølevæske!

Dette høres rett å slett ut som luft i systemet. Luft ut systemet. Se også etter lekasjer. Hvis ingen av delene fører fram så er det trolig slarkete og dårlig vannpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske lite kjølevæske, men hvor mye skal det egentlig være? (nei, jeg kan ingenting under panseret, men jeg lærer...) Det var bare et merke, men det var merket "kald". Får vel kjøpe meg en haynes-bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...