H_c Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Hvordan smører man opp denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Hallå Har akkurat samme problemet på den ene forbremsen min. z3mkupe98(samme type brems som din).. Kjenner venstreskiva er mye varmere enn høyre.. Må vel sjekke opp/smøre slideskruene på kalipperen. -er disse gode, må jeg sjekke stempelet/hone opp.. Begynt å få ganske kraftig risting i rattet etterhvert, så er vel baibai til skivene nå Finni ud om eg kan få den jammern din+en tusenlapp i bytte mot vanosen fra 3,2n min??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Hvordan smører man opp denne? allvitende H_c trenger du hjelp nå! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Du rengjør gliderne og smører gummiforingene med f.eks. silicon eller vegetabilsk fett. Så rengjør og smører du alle kontaktflater mellom kalipper og klosser med fett. Vil du være grundig rengjør og smører du stempel/sylinder med fett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 smør noe gammel spill-olje på alt av bremse deler! klosser, skiver og kallipere og alt du ser! haha (joke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Slutte å lure stakkars H_C nå da.... Kjøp deg rep-sett til kalipperne så løser det seg det der. Kjøpte det til mine E36 M3 kalippere. Koster ikke mange kronene, og man trenger stort sett kun litt lufttrykk til å blåse ut stemplene. Resten går (nesten) av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Men, problemet er at BMW IKKE leverer stempel til sine kalippere og de er ofte opprustet. Da må man nok bite i det sure eplet og kjøpe helt nye kalippere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Er det glide calipere foran på m3 e36? Er det ikke to eller 4 pot?? Edit: Så på etk nå at det faktisk er bare ett stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2006 Da har mekanikeren min smurt den opp, men den satt like godt etterpå, så da blir det ny calipper på meg, og den koster jo 4000!!!!!!! og det er jo helt sinnsykt dyrt.. argh argh.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2006 Og binlarsen, jeg takker nei til vanostilbudet ditt. har du den når min går i stykker kjøper jeg den heller av deg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Prøv med repsett, har det på biltema, prøv å fjern rusten på stempelet. Ellers så finnes det innbytte på calippere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Og binlarsen, jeg takker nei til vanostilbudet ditt. har du den når min går i stykker kjøper jeg den heller av deg da. Oki, men slike ting(vanos) har en lei tendens til ikke å synke i verdi når alternativet er å kjøpe en ny til langt over 15lagen Hvis du trenger ny kalipper til 4laken, ville jeg vurdert no 4kolv greier til noen få tusenlapper mer.. Tenker på det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2006 Hvor selges det calippere biligst? til denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Du kan prøve på Bilxtra, mekonomen eller kansje Hellanor? Jobber selv på verksted og vi handler en del deler fra disse leverandørene. Var ikke så forferdelig mange kronene jeg måtte betale for mine kalipere da. Men, har ikke akkurat M3 bremser heller. Ta deg en tur rundt å spørr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå