Gå til innhold

bremsekalipper henger på m3 e36

H_c
 Share

Anbefalte innlegg

Hallå

Har akkurat samme problemet på den ene forbremsen min. z3mkupe98(samme type brems som din)..

Kjenner venstreskiva er mye varmere enn høyre..

Må vel sjekke opp/smøre slideskruene på kalipperen. -er disse gode, må jeg sjekke stempelet/hone opp..

Begynt å få ganske kraftig risting i rattet etterhvert, så er vel baibai til skivene nå :twisted::twisted:

Finni ud om eg kan få den jammern din+en tusenlapp i bytte mot vanosen fra 3,2n min???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rengjør gliderne og smører gummiforingene med f.eks. silicon eller vegetabilsk fett. Så rengjør og smører du alle kontaktflater mellom kalipper og klosser med fett. Vil du være grundig rengjør og smører du stempel/sylinder med fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte å lure stakkars H_C nå da....

Kjøp deg rep-sett til kalipperne så løser det seg det der. Kjøpte det til mine E36 M3 kalippere. Koster ikke mange kronene, og man trenger stort sett kun litt lufttrykk til å blåse ut stemplene. Resten går (nesten) av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og binlarsen, jeg takker nei til vanostilbudet ditt. har du den når min går i stykker kjøper jeg den heller av deg da.

Oki, men slike ting(vanos) har en lei tendens til ikke å synke

i verdi når alternativet er å kjøpe en ny til langt over 15lagen :wink:

Hvis du trenger ny kalipper til 4laken, ville jeg vurdert no 4kolv greier til noen få tusenlapper mer.. Tenker på det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve på Bilxtra, mekonomen eller kansje Hellanor? Jobber selv på verksted og vi handler en del deler fra disse leverandørene. Var ikke så forferdelig mange kronene jeg måtte betale for mine kalipere da. Men, har ikke akkurat M3 bremser heller. Ta deg en tur rundt å spørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...