Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Jeg har nettopp kjøpt en 98-320i cab med 18" hjul (225x40x18 på alle fire). Den er visstnok originalt senket (ganske mye) fra fabrikken og godkjent med senking og hjuldimensjon. Når jeg ser bilen bakfra ser det ut som om hjulene står "skjevt". Dvs at øvre punkt av hjulene peker litt innover. Har ofte sett det på senkede biler. Er det ugunstig for bilen? Den sliter innsiden av fordekkene og jeg mistenker den for å slite bakdekkene på innsidene også (forrige eier sier han flyttet fordekkene bak, men alle var veldig slitt. Kan det være et resultat av for mye senking? eller er det rett og slett feil spissing? Noen som har erfaringer her. Har nettopp kjøpt nye Nokian z-dekk og vil nødig slite ut disse med det første...
kabeldeigen Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Heisann, vil ha tatt en hjulkontroll på alle 4 dekkene, koster mellom 1000-1500 kr. Når bilen er senket, så kan det være greit å gjøre dette.... Og det kan også være feil luftrykk i dekkene..
Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 ja, tror jeg begynner med 4-hjulskontroll. Kanskje verkstedet kan se på cambervinkel også.
Lien Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 På E36 går er det dessverre svært liten justering på camber bak. Dette kan du rette med å kjøpe eksentriske bærearmsforinger.
Tommy Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Det kan også hjelpe å øke lufttrykket bak, jeg hadde samme dim på min, å kjørte 45psi bak.
Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 hva gjør jeg med forhjulene? Det er der det har vært aller verst slitasje.
Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 På E36 går er det dessverre svært liten justering på camber bak. Dette kan du rette med å kjøpe eksentriske bærearmsforinger. koster det da? og hvor lønner det seg å kjøpe det. I følge tidligere eier var denne bilen levert med senkingingen originalt fra fabrikeken med påsittende felger
Christopher Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Kan vel være spissinga som er gåen? Hadde "samme" problemet på min sedan
Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 takk for innspill. Mandag blir det å bestille 4-hjulskontroll...
Ballder Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Jeg tør nesten banne på at den bilen din har mer senk enn hva som er "orginalt"
Michael Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Den er garantert lavere enn orginalt, de har aldri blitt levert med så mye senk.
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Kan vel være spissinga som er gåen? Hadde "samme" problemet på min sedan Spissinga nei. Er for mye negativ camber. Er spissinga feil vil du slite hele slitebanen på dekket. E30 får veldig mye negativ camber med for mye senk, så er muligens det som har skjedd med din!
Petter Kongrød Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Skrevet Juli 1, 2006 Forrige eier skrev i annonsen at det er Spaxfeden Kenne senkesett og han hevdet at den var levert slik ny (om det var fra forhandleren eller fabrikken er jo ikke godt å vite). Nå var han 2. eier på den så det er ikke sikkert han vet dette eksakt. Allikevel hevder han at den er godkjent med denne senkingen og med 225 x 40 x 18 hjul. Skal sjekke vognkortet. Skal også forsøke å få kontakt med ham vedr slitasjen, om det gjelder alle eller bare forhjula. Men da er løsningen eksentriske bærearmsforinger, eller??? Hvor får jeg tak i det og hva koster det. Kan jeg bruke det både foran og bak?
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Tror Koed eller OSbildeler har eksentriske foringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå