bjolsen Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 jeg har en 325, clutch-pedalen går i bånn uten at den tar ordentlig. den tar litt helt inne, men det er ikke nok til at jeg får bilen i gir. Er det da clutchen som er gåen eller, kan det vere noe annet ? Har oxo ett clutchlager som lager lyd på 2 og 4 gir. kan det ha noe med det og gjøre?
Mr_Sunde Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Viss det er hydraulisk clutch, så kan det vere lite bremsevæske på bilen. Hadde dette problemet på min bil. Da var det bare å fylle på bremsevæske. Dette var på en E36. Er ikke sikker på om det er samme på E30.
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Kan være lite bremsevæske(hydraulikksystemet til clutchen får væske fra samme beholder) eller kanskje luft i systemet, så clutchen må luftes(tvilsomt hvis det plutselig ble sånn, mulig det lekker et sted og systemet suger luft da, men da renner også væske ut) Er ikke noe som heter "clutchlager som lager lyd på 2. og 4. gir" Eneste lageret er trøste/utløserlageret, det kan lage lyd når det er slitt. Men da skjer det i alle gir, når du tråkker inn pedalen.
bjolsen Skrevet August 14, 2006 Forfatter Skrevet August 14, 2006 ja, det var lite veske på tanken. men det virker som den bruker mye veske, samtidig som det nesten ikke forsvinner. fyller på bare noen få milliliter, så funker det. og ser ingen plass den renner ut heller. litt merkelig. utløserlageret ja, det er litt slitt. har nytt men bare ikke satt det på enda. Det lager lyd bare på 2 og 4. og ikke når jeg trykker inn clutchen. men når den står i fri og går på tomgang, er det litt "kakke" lyder. er det fra det samme greiene eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå