Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 325i -91 mod. Hadde et problem for et par dager siden, og jeg lurer hva dette kan være.

Saken er: Jeg var på langtur, og stoppet ved en avkjørsel for å vente på kompisen. Vi snakker om et stopp på max 1 minutt. Da jeg skulle starte opp bilen igjen så virket det som det var ingenting som "tok"..altså ingen gnist.

Startmotoren surret virket d som men ingen gnist.

Da bilen hadde kjølt ned en stund(var helt normal arb.temperatur) Så startet bilen på første forsøk.

Nå undres jeg. Kan det ha vært lite strøm på batteri som forårsaket dette?

Det er vel muligens elektronisk tenning på denne. Har dere noen ideer om hva dette kan være?

Har aldri startproblemer ellers.

Skrevet

Jeg hadde samme problemer engang, men da var det bensinpumpa som var feilen der iallefall :)

Skrevet

Haug2k: Ok. Men ikke noe problem med bensintilførselen da jeg kjørte ellers. Snodig at dette skjer når bilen er varm. Etter jeg hadde latt bilen stå noen minutter så startet den fint.

Skrevet
sjekk temperaturen i instrumentet da vett, tviler egentlig på at det er det, for da ville den vell heller ikke gått!?

Problemet jeg hadde kom når jeg stoppet motoren en kort stund og skulle starte igjen. Måtte vente til motoren var kald, da startet den med en gang. Kan være problemer med kjølesystemet.

Skrevet

hmm... merkeligt! jaja sier ingenting sikker, bare tenker høyt:) men jeg trur det er temp-føler som er tilt, styre-enheten får beskjed av temp-føleren at motoren er veldig varm og da nekter hjernen og starte motoren...

Skrevet

har vært borti at bensindyse® har lekkt.. så motoren er lett å starte når den er kald (da trenger den mye bensin) men når motoren er varm blir den rå og vil ikke starte.. eller tungstartet.. altså at den hoster og harker... veit ikke om dette er ditt problem.. se på pluggene kanskje du finner ut noe.. er di slitt?

Skrevet

Zippo: På min bil ser det ut til at det er et periodisk problem. Somregel starter bilen når den er varm også, det er bare av og til at det ikke blir "gnist".

Nesten så jeg begynner å tro at bensinpumpa er slitt, siden dette ikke skjer hver gang.

Uansett så skal jeg finne ut av d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...